Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Celozrnné bochníčky, klapka druhá

štvrtok 25. októbra 2012

Celozrnné bochníčky, klapka druhá

Pri príležitosti mojich promócií a s tým spojenej návštevy mojej milovanej rodinky úžasných som vyrábala ďalšiu verziu celozrnných mini chlebíkov. Hostí predsa treba nakŕmiť a ako lepšie spojiť príjemné s užitočným, ako pečením. (Nehovorím o tom, že som sa pred nimi chcela blysnúť :D) Bochníky obsahovali menej hladkej múky a droždia, preto boli ťažšie a menej nabobtnané ako tie predošlé, ale bola som ubezpečená, že na chuti im to neubralo. Nuž, nechám na posúdenie iným, môj názor je v tejto záležitosti neobjektívny.. preto odporúčam vyskúšať, aby ste si mohli obraz urobiť sami.

Ingrediencie uvádzam tak, ako som ich namixovala ja z toho čo som mala:


  • 170 g pšeničná celozrnná múka
  • 250 g žitná celozrnná múka
  • 50 g hladká múka
  • 2 KL soľ
  • 1 KL med
  • 1 KL sezamové semienka
  • 2 KL ľanové semienka
  • 2 KL slnečnicové semienka (semienok môžete dávať podľa ľubovôle, pre seba by som prisypala určite viacej, ale u niektorých členov rodiny som si nebola istá, či by to potom konzumovali :D)
  • pol kocky droždie
  • 150 ml teplé mlieko
  • 200 ml teplá voda
Múky preosejeme, pridáme soľ a semienka. Do stredu urobíme jamku, dáme med, droždie a teplú vodu s mliekom. Prikryjeme a necháme nakysnúť. Potom vypracujeme na trochu lepkavejšie cesto a necháme pod utierkou vykysnúť, kým nezdvojnásobí svoj objem. Podložku si pomúčime (alebo potrieme olejom) a cesto rozdelíme na 12 resp. 6 častí. Tvarujeme malé žemličky, alebo vkladáme do formy na bochníčky. Rúru rozohrejeme na 180 °C. Chlebíky potrieme olejom a dáme piecť asi na 8 minút. Potom teplotu stiahmene na 150 °C a dopekáme ešte 5 minút. (Teploty a časy sú pre elektrickú rúru, ja som na plynovej piekla prvú štvrťhodinu na strednom ohni, zvyšných 10 minút na miernom.)


Ospravedlňujem sa za mizernú kvalitu (či skôr by som mala povedať na nekvalitu) fotky, bol už večer a náš rakúsky luster bohvieaké svetlo neposkytoval. Postup som nedokumentovala, mala som pocit, že si to celkom dobre viete predstaviť aj bez neho :D


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára