Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Cestoviny s tuniakovou omáčkou

streda 28. novembra 2012

Cestoviny s tuniakovou omáčkou

Musím sa hneď na úvod, bez obalu priznať, že tento týždeň sa stravujem naozaj príšerne. Nejak nestíham dodržiavať moje intervaly, potom mi škvŕka v bruchu zbor hladných žiab a zajedám to všelijakými sladkosťami a orechmi či sušeným ovocím. Navyše, z doporučených bielkovinových obedov tiež nič nie je, všetko komplikované sacharidy, takže mám z toho hlavu v smútku. Ale čo iné pripraviť, keď je času málo? Cestoviny to vždy istia.

Aj dnes, hoci som si povedala, že do nich nejaké tie bielkoviny predsa len napasujem v podobe tuniaka a syrov.

Ryby sú veľmi zdraviu prospešné, mali by sme ich konzumovať dokonca 2-3 krát do týždňa, ale povedzme si úprimne, dá sa to vôbec? Keď to už inak nejde, tak aspoň v podobe tuniaka z konzervy.

Postup je znovu až primitívny: Do osolenej vody dáme variť asi 65 g cestovín. Kým sa varia, nakrájame si na malé kocky polku cibule a osmahneme ju na olivovom oleji.


Keď  je cibuľa zlatistá (ťažko povedať u tej červenej :D), pridáme k nej tuniaka a na malé kúsky nakrájaný syr (ja som dala nivu). Môžete použiť aj tavený, ale jeho konzumácia sa vo všeobecnosti neodporúča, pretože sa do nich pridávajú rôzne soli a iné chemické gebudzinky, ktoré zabezpečujú ich tavenie.

 

Syr necháme roztopiť a spojiť sa s tuniakom a potom zmes zriedime kečupom (mňam, ja určite domácim od mamky <3). 


Omáčku necháme trochu prevrieť a prisypeme cestoviny uvarené al dente. 


Premiešame, nech sa motýliky v zmesi celé obalia a dovaria a podávame. Najlepšie so zeleninou, ale komu sa táto porcia už tak zdá dosť výdatná (a aj bola), iba posypeme syrom. 


Ja som použila úplne luxusný Pecorino Romano z Lidla. Bol zase nejaký tématický týždeň -- 29,90 za 100 g, no nekúp to! A je naozaj božský :) .. Servírujeme.



Vizuálne a aj chuťovo by sa k tomu nejaká zeleninka hodila (nehovoriac o princípoch racionálnej výživy), ale čo už so mnou, tento týždeň nejako dokončíme a od pondelka to zase pôjde podľa plánu :D 
Dobrú chuť!





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára