Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Dezert, ktorý sa ani náhodou nechce hrať na tiramisu

piatok 2. novembra 2012

Dezert, ktorý sa ani náhodou nechce hrať na tiramisu

Aj vy nakupujete počas akcií? Mne sa to stáva bežne. Mám dobrý pocit, keď sa mi podarí ušetriť pár korún, no potom nastáva problém. Nebezpečne sa plní chladnička.. Aj včera som usúdila, že je načase trochu tam upratať. A tak som sa rozhodla zlikvidovať mascarpone.

Hell, tento zákusok si môžeš konečne pripraviť aj ty, keďže k nemu nie je treba sporák, dokonca ani len dvojplatnička :)

Ako typický vysokoškolák, nikdy nemám všetky prísady potrebné na prípravu, preto je nutné, aby som mala aspoň náznak improvizačného talentu. Vynašla som sa..

Na prípravu najfejkerskejšieho tiramisu potrebujeme:

 

  • 250 g mascarpone
  • 2 balíky BeBe sušienok
  • škoricu
  • čierny čaj
  • kakao a mandle na ozdobu
Piškóty som nekupovala už ani nepamätám a jediné keksy, ktoré vlastním sú tie BeBe Dobré ráno. Navyše, podľa originálneho receptu, sa majú piškóty namáčať do kávy, no tú ja nepijem, preto ju ani nemám. Namiesto toho som použila silný čierny čaj. Okrem toho, má sa tam pridávať amareto, akceptovateľný je aj rum, no u nás chľast veľmi nefičí, teda ak nerátam sem - tam nejaké to vínko a to, nehnevajte sa na mňa, by už bolo hotové barbarstvo :D 

Prvé dva keksy namočíme do čaju a uložíme na dno nádoby. Pozor! Na moje prekvapenie, keksy sa v čaji veľmi rýchlo rozpúšťajú, preto ich odporúčam ponoriť naozaj len na malú chvíľku a hneď vybrať (inak sa vám podarí to čo mne: celý keks sa zlomil, spadol do čaju a kým som stihla zohnať niečo čím by som ho vylovila, rozpustil sa do nenávratna :D Preto som musela použiť dva balíčky BeBe namiesto jedného pôvodne zamýšľaného). 

V miske vymiešame mascarpone s lyžicou škorice. Premiešame a pridáme malú lyžičku čaju (rozhodne odporúčam tento krok urobiť, ja som sa snažila to na keksy natrieť najprv bez tejto vychytávky a dosť som s tým bojovala.. po zriedení to už nie je problém). Natrieme prvú vrstvu na keksy a opakujeme, kým nespotrebujeme krém. Vrch ozdobíme mandľami a posypeme kakaom. 
Dáme do chladničky ideálne na niekoľko hodín.

Celý postup som nemohla fotiť, pretože akurát do kuchyne prišla spolubývajúca a už tak sa tvárila dosť divne, že čo zase vyrábam. Mám pre vás aspoň výsledok:





Ospravedlňujem sa za príšernú kvalitu fotiek, ale prvé dve som robila večer, takže umelé svetlo tomu veľmi nepomohlo a druhé dve síce boli za vidna, no bolo tak zamračené, že sa s tým nedalo veľa robiť. Zajtra sa skúsim polepšiť, zákusok ešte ostal :D



Tu je druhý pokus fotenia, iný mobil, lepšie svetlo.. o niečo lepšie fotky.. ale zázrak to stále nie je :(
Budem trénovať, sľubujem ;)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára