Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Jogurtovo malinový koláč

štvrtok 18. apríla 2013

Jogurtovo malinový koláč

K narodeninám som od mamky dostala formu na tortu. To bolo už pred dvomi týždňami a ja som si celý ten čas hovorila, že ju nejako vhodne musím pokrstiť a upiecť niečo fantastické. Dlho som premýšľala nad tým, že by som spravila svoj prvý cheescake, no lákalo ma aj niečo ovocné a šťavnaté. Stále som bola na vážkach a nakoniec to nechala na náhodu. Povedala som si, že keď konečne bude v obchode akcia na Philadelphiu alebo mascarpone, pustím sa do cheescakeu. Čo čert nechcel, Terka publikovala príspevok na jej jogurtový koláč a bolo rozhodnuté, musela som ho vyskúšať! S malilinkými obmenami..

Potrebujeme:

  • kelímok bieleho jogurtu (ja 150 ml)
  • kelímok špaldovej múky 
  • vajce
  • 2 PL masla
  • 1 menší banán
  • 2 ČL PDP
  • 2 PL medu
  • maliny (dala som zavárané)
  • sekané mandle a škorica na posypanie

Najprv si dáme odkvapkať malinový kompót od nadbytočnej šťavy. 


V mise rozpučíme banán a pridáme všetky ostatné ingrediencie (okrem malín a mandlí). Zmes dobre premiešame. 



Cesto vlejeme do formy vystlanej papierom na pečenie alebo vysypanej múkou. A následne zistíme, že by sa to vyplatilo robiť z dvojnásobnej dávky, pretože moja tortová forma bola príliš veľká. Takže teraz čo? Premiéra formy sa nakoniec nekonala, musela som improvizovať a pozháňať niečo iné. Napríklad kameninovú kvietkovú misu.. (To som celá ja, dvakrát meraj a raz rež.. hlavne, že kvôli testu darčeka som sa rozhodla piecť koláč. Nevadí, nevyhodíme ho :D)



Následne cesto posypeme malinami, mandľami a škoricou. Pečieme 10 minút na plnom plameni a 30 - 40 na miernom. 




Koláčik mi prišiel strašne roztomilý, takže som ho fotila viackrát a nevedela sa rozhodnúť, čo vám sem dať, tak tu máte všetko :D Mimochodom, dala som si jeden okvetný lístok na raňajky s bielym jogurtom, hotová fantázia. Kyslasté maliny so škoricou, to je jedna báseň :)







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára