Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Brokolicové "rizoto" s kokosovým mliekom

piatok 10. mája 2013

Brokolicové "rizoto" s kokosovým mliekom

Rizoto či risotto, na tom vôbec nezáleží, pretože tento výtvor k ryži nepričuchol ani trošku. Ryžu neznášam, nejem ju od veky vekov (a tak vlastne už ani neviem ako chutí, ale mám k nej proste odpor). Preto keď som zistila, že "rizoto" sa z nej vôbec nemusí variť, povedala som si, že to je recept presne pre mňa a pustila som sa do toho. Pôvodný pokrm, ktorým som sa inšpirovala bol z karfiolu, ale vôbec nie je podstatné, ktorú variantu zvolíte.

Potrebujeme teda:

  • zhruba 300 g brokolice 
  • cibuľu
  • (arašidový) olej
  • 500 ml (ale stačí aj menej, ak budete pridávať kokosové mlieko) vývaru (alebo stačí aj vriaca voda)
  • kokosové mlieko
  • na finálne dochutenie obľúbený syr (takže u mňa to bolo skoro jasné, použila som nivu)
Cibuľu nakrájame na malé kúsky a orestujeme na oleji dozlata. Medzitým na hrubom strúhadle nastrúhame brokolicu a pridáme ju k cibuli. 

To je pohoda, keď cibuľu nemusím krájať ručne.. na narodeniny som dostala špeciálny krájač a práve som ho testovala. Už žiadne potoky sĺz..



Brokolicu podlejeme trochou vývaru a dusíme kým sa všetka tekutina nevsiakne. Takto opakujeme dovtedy, kým neminieme všetok vývar. V polovici tohto procesu pridáme šampiňóny.



Záverečné kolečko už nepodlievame vývarom, ale pridáme kokosové mlieko (mala som takú tú malú plechovku a dávala som asi dve tretiny).



Na záver môžeme pridať bylinky, osoliť či inak vylepšiť, ale určite sa k tomu hodí nejaký syr (odporúča sa parmezán). 



Pravé talianske risotto sa má údajne vyznačovať krémovou, tekutejšou konzistenciou (aspoň čo som sa dopočula :D), čo si myslím, že v tomto prípade sa podarilo. Takže ak aj vy patríte k tej malej vzorke ľudstva, čo okolo ryže chodí oblúkom, určite skúste túto verziu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára