Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečené batáty

piatok 24. mája 2013

Pečené batáty

Aj ja som sa dala namotať na prebiehajúce akcie v obchodoch a siahla som po batátoch. Už som ich raz predtým jedla, pripravil nám ich na obed bývalý spolubývajúci, ale to už bolo dávno a ich chuť som si vôbec nevedela vybaviť. Preto som sa do toho konečne pustila aj sama a urobila tento veľmi jednoduchý obed.

Na jednu porciu treba:

  • 2 menšie batáty
  • trochu masla
  • bylinky a korenia: majoránku, rascu, údenú papriku
  • 5 strúčikov cesnaku
Spracujeme ako klasické zemiaky. Buď ich môžeme ponechať v šupke, alebo očistíme a nakrájame na kúsky. Pokladieme na ne plátky masla, posypeme bylinkami a koreniami, do zapekacej misy prihodíme ešte niekoľko strúčikov cesnaku a dáme piecť. Najlepšie na 25 - 30 minút, kým batáty nie sú mäkké. 


Pre zmenu po dlhej dobe zase jeden sacharidový obed, ale bez bielkovín sa to aj tak nezaobišlo :D Podávala som s prírodným čerstvým syrom a lyžicou zakysanej smotany. 




6 komentárov: