Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Gaštanový koláč s černicami

nedeľa 23. júna 2013

Gaštanový koláč s černicami

Ešte niekedy v polovici mája mi mamka v balíčku poslala kocku gaštanového pyré. A s ním aj gaštanové muffinky, aby som vedela, aké dobrôtky sa z neho dajú vyčarovať. Lenže to už sa mi pomaličky začínalo skúškové a ja som všetko varenie a pečenie odsunula na vedľajšiu koľaj (ako ste iste postrehli, pretože som sa sťažovala snáď v každom príspevku :D) 

Konečne je tu však ten krásny čas, kedy mám viac voľna (dokým zase nezačnú brigády) a tak mamke činím radosť a pustila som sa do pečenia. Hľadala som, ako inak, nejakú inšpiráciu na internete a keď som objavila TENTO recept, nechcelo sa mi veriť, že by to mohlo byť až také jednoduché. A tak bolo rozhodnuté.

Potrebujeme:

  • 250 g gaštanového pyré
  • 3 malé lyžičky medu (nie je nutný!! Ja som dávala menej, ako sa písalo v originále a i tak to bolo na mňa príliš sladké. Myslím si, že pokojne sa tento koláčik zaobíde aj bez ďalšieho doslaďovania) 
  • 2 bielka
  • černicový kompót (a keď bude ich sezóna, určite radšej čerstvé)

Kompót necháme stiecť zo šťavy. Oddelíme bielka od žĺtkov a vymiešame sneh. Do neho pridáme med a jemne premiešame. Nakoniec do snehu rozmrvíme pyré a všetko dobre zmiešame do jednej hmoty. 


Zmes vlejeme do formy vystlanej papierom na pečenie. Pečieme 10  minút pri plnom plameni a ďalších 20-25 na miernom. Či je koláčik hotový testujeme špajdľou. 




Tento koláčik som mala dnes na raňajky, studený z chladničky, kde si cez noc pospal a v tomto dusne to padlo naozaj veľmi osviežujúco, aj vďaka kyslým černiciam. Ideálne sa k nemu hodí ľadový ovocný čaj :)




Neviem čím to je, ale už pri pečení som z pyré cítila takú akoby rumovú arómu a aj chutilo mi to tak podobne. Škoda, že som nepreštudovala obal, zaujímalo by ma, či do toho skutočne niečo rumové pridali, alebo to je len môj nepochopiteľný dojem :D Každopádne, šup-šup, vyskúšajte! A žiadne reči, že je príliš teplo na vystávanie pri rúre, vtedy sa predsa pečie najlepšie! :D

3 komentáre: