Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Karfiolová pizza

štvrtok 27. júna 2013

Karfiolová pizza

Postrehli ste, ako som v minulom príspevku písala o tom, že si na blogoch často čítame myšlienky a stane sa, že publikujeme rovnaké, alebo veľmi podobné články? No tak teraz sa to stalo znova :D Myslím si, že je to podmienené jednak tým, že sme naladené na jednu frekvenciu, druhou príčinou však je určite aktuálna ponuka v obchodoch. Určite ste zaregistrovali, že v Lidli mali akciu na karfiol za 20 korún! Nekúpiť ho by bol až hriech :D A tak sme s Monikou mali rovnaký nápad, ako ho využiť. Kafriolová pizza!

(Mimochodom, čo sa akcií v obchodoch týka, zrejme všetci dobre viete, že od budúceho týždňa začína americký týždeň v Lidli! Ja som naň tentokrát až tak veľmi odkázaná nebola, pretože arašidové masielka mi zohnala na Slovensku mamka ešte počas inej lidlovskej akcie, ale normálne špekulujem nad tým, či predsa len jedno nepoputuje do košíka.. viete, pre istotu :D)

A teraz už k samotnej pizzy. Ja postupujem trošku odlišným spôsobom, ako trebárs Monča. Viac mi to tak vyhovuje - tento postup sa mi už osvedčil pri príprave pizze mrkvovej.

Polku karfiolu (respektíve v tomto konkrétnom prípade 3 mega ružičky) narajbeme na hrubom strúhadle.


Pridáme vajce (a opäť v tomto prípade som dávala až dve, pretože ten karfiol bol neskutočne veľký a nejak som to s tým množstvom neodhadla :D) a nahrubo nastrúhaný syr niva, ktorý zbožňujem a pchám ho kde sa dá. Dochutíme oreganom a rukami na pečiacom papieri vyformujeme placku. 


Šupneme na pol hodinu do rúry. Po asi dvadsiatich minútach potrieme lúpanými paradajkami (či kečupom, pretlakom) a obložíme podľa ľubovôle. Rozhodla som sa, že náplň nebudem hrotiť, pretože ma primárne zaujímala chuť karfiolového korpusu, a tak som naň rozprestrela iba hrsť sušených dubákov. Tie som najprv zaliala vriacou vodou a nechala lúhovať 10 minút. 


Dopekáme zvyšných 10 minút, kým pizza nie je hotová. Mojej to takto stačilo, hlavne kontrolujte, aby sa príliš nepripiekla. 





Čo dodať na záver? Bola skvelá! Určite vyskúšajte, ak ste tak ešte neurobili. Akurát teraz neviem, čo pripraviť zo zvyšného karfiolu (a zostalo ho teda požehnane, už sa mi to ani nezmestí do chladničky. Tak mi treba, keď som si vybrala najväčší, čo tam mali :D) Máte nejaké rady a nápady? :)




2 komentáre:

  1. zrovinka včera jsem tuhle pizzu někde viděla!:D jsme fakt svoje! zítra mi mamina květák koupí, tak jí vyzkouším :) a na Americký týden už brousíme zuby!
    ze zbytku zkus mozeček, ten je moc dobrý :) a nebo mě napadaj další placičky?:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. včera ju robila Monika :D a určite vyskúšaj, je super
      ale ten americký týždeň je zákerná vec, vyžmýka peňaženku celkom zásadným spôsobom :D

      Odstrániť