Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Vysokoškolák testuje..

sobota 6. júla 2013

Vysokoškolák testuje..

Ťažkým údelom všetkých školopovinných je, ako inak, dokázať, že nám všetci tí učitelia a profesori počas roka či semestra do hláv niečo natlačili. Alebo možno aj nie. Každopádne, teraz máme prázdniny a teda aj kopec času, aby nám to všetko pekne z tých gebulí vyfučalo. Prečo si teda rolu skúšaného nevymeniť za skúšajúceho? A tak vám dnes prinesiem zopár bezvýznamných poznatkov o pár produktoch, po ktorých som siahla v obchode.

Nieže by som toho neotestovala (neokoštovala) viac, ale nie vždy mi napadlo to aj odcvaknúť Mr. Olympusom.

Nuž ale poďme rovno k veci, ako prvý vám predstavujem tento úlovok: kozí jogurt! To som si tak vykračovala domov zo skúšky okolo jednej zo zdravých výživ a do ksichtu ma skoro trafila tabuľa s oznamom, že majú v akcii jogurty z kozieho mlieka. No nekúp to! A tak som jeden na ochutnávku zbalila.



Komu vadí tá špecifická aróma kozích produktov, radšej by sa jogurtu mal vyhnúť oblúkom, pretože kozinu v ňom bolo cítiť naozaj dostatočne, ale mne to neprekáža a schuti som si na ňom pošmákla. Ako inak, s orieškami a škoricou :)

V rovnakej zdravej výžive, ale v iný škaredý aprílový deň mi do košíka dolevitovali tieto dva zázraky: karob a Křupavé ovoce od Mix It. 


O karobe som písala už v TOMTO článku, takže len pre úplnosť zhrniem, že ma príliš neoslovil a radšej sa budem držať starého dobrého holandského kakaa. 
Čo sa lyofilizovaného ovocia týka, tam som sa tiež pomerne sklamala. K dobru mu pripisujem, že po otvorení obalu ma ovanula veľmi príjemná vôňa ovocia. Tam ale nadšenie skončilo. Po prvé, ovocia bolo máličko, za tú cenu som si radšej mohla kúpiť skoro 200 gramov nejakých orieškov napríklad. Taktiež som bola prekvapená, že ovocie bolo na dotyk takmer ako papier, respektíve také tie jedlé oblátky. Čakala som predsa len čosi iné. Chuťovo nie zlé, ovocie bolo kyslé, ale to som od lesných plodov aj očakávala. 

Aby som však chlapcom z Mix It nekrivdila, ešte kedysi vo februári tohto roka som si objednávala ich mix Maxizmes fíg a s tým som bola nadmieru spokojná. V tubuse ma čakalo 700 g výborných chrumkavých vločiek, mandľových plátkov a banánových kúskov. Fíg a datlí tam tiež bolo hojne, k tým mám však jedinú výčitku: boli nasekané na príliš malé kúsky a tak som nemohla rozlúštiť, čo z toho je vlastne figa a čo datľa. Ale inak nemám proti mixu ani pol slova, to bola naozaj dobrá investícia! (A už pár mesiacov sa pohrávam s tým, že by som si namiešala nejaký vlastný mix, ako som to robila pre mamku na Mikuláša, ale zrejme budem musieť počkať, kým sa budem mať za čo odmeniť :D)



K ďalšiemu výrobku budem zase trošku kritická. Neodolala som jednej zo zliav na Emco orieškové tyčinky a musela som bežať pre balenie s pistáciami. K zloženiu sa ani nebudem vyjadrovať, raz za milión rokov to nezabije a každý deň sa nimi pchať naozaj nemienim. Siahla som po nich v stave núdze, kedy som potrebovala veľmi rýchlo zaplniť žalúdok pred odchodom na brigádu. Noo.. s tým zaplnením žalúdka predsa len nič moc, skôr šlo o zalepenie huby, pretože tyčinky sú fest medové a lepkavé (najmä v lete, keď je vonku peklo :D). Okrem medu sú od spodku zaliate v čokoládovej poleve, inak sú celkom napchaté orieškami - arašidmi a mandľami a nejakými ryžovými pukancami. Čo však ja očakávam od pistáciovej tyčinky, sú hlavne pistácie!! V tejto konkrétnej bola jedna jediná. Faaail..




Na záver však zas na opačnú nôtu, tento produkt môžem len vrelo odporúčať. V Lidli (áno, zase ten Lidl, už by mi mali platiť za reklamu :D) na mňa z regálu volali tieto mascarpone plátky s tvarohom. Nemohla som sa rozhodnúť, ktorú zo štyroch príchutí si vybrať a tak som najprv stavila na klasiku bez pridaných korenín, ale veľmi ma lákala aj verzia s ružovým korením (asi po ňu čo najskôr pofrčím :D). 


Plátky sú ideálne na nejaký chlebík alebo knäckebrot namiesto klasického plátkového syra. Chuťou je to niekde medzi tými klasickými syrokrémami a tvarohom a čo do konzistencie, je to niečo podobné ako tie plátky syra balené v celofáne (uf.. neviem ako by som to ešte lepšie popísala :D). V balení ich bolo tuším 10 a sú od seba oddelené kúskami fólie, takže nie je problém ich od seba oddeľovať. A viete s čím sú úplne famózne? No predsa s arašidovým maslom! :D 


To by bolo na túto tému zatiaľ všetko, dúfam že som vás príliš nevyčerpala a neunudila k smrti. Užívajte si leto kým sa dá, pretože ktovie, ako dlho toto pekné počasie vydrží? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára