Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Morčacie prsia s kyslou smotanou

nedeľa 1. septembra 2013

Morčacie prsia s kyslou smotanou

Hneď na úvod musím upozorniť, že pri tomto jedle estetická stránka musí ísť bokom a sústreďte sa radšej rovno na jeho samotnú chuť. Nebudete neskôr jemne sklamaní, keď sa vám na tanieri objaví hruda ogebreného mäsa, ktoré pred objektívom jednoducho nebude vypadať dobre, ani keby ste sa na hlavu postavili.

Pred prípravou včerajšieho (i toho dnešného) obeda som mala strach, aby to nedopadlo ako naposledy, keď sa mi pod paprče dostal kus morčacích pŕs. Vtedy som to totiž nejako neuhrala a vo výsledku bolo tvrdé ako podrážka. Navyše, to by som nebola ja, keby som v priebehu zase mierne neexperimentovala a potom som sa za hlavu chytala. Ale výnimočne mal kuchynský bôžik dobrú náladu a všetko sa na dobré obrátilo.

Čo teda potrebujeme?

  • morčacie prsia
  • obľúbené bylinky či koreniace zmesi (u mňa bodujú dubákové bylinky a mleté čierne korenie)
  • olej
  • 2 PL kyslej smotany
Mäsko posypeme koreninami a na rozpálenom oleji orestujeme z oboch strán. Zmiernime plameň a panvicu zakryjeme pokrievkou. Dusíme 10 - 15 minút a občas skontrolujeme, či pustilo šťavu (ak nie, podlejeme vodou). 



V tomto momente som primárne chcela prestať, mala som v pláne vytvoriť jednoduché dusené prsia. Lenže potom mi napadlo, že mi v chladničke ešte straší kyslá smotana z dyňovej omáčky a tak som sa rozhodla vpašovať ju k mäsu. 
Pridáme teda 2 či 3 lyžice smotany, premiešame so šťavou a necháme prevrieť. Až teraz je hotovo. 


Podávame ideálne so zeleninou, čerstvou alebo dusenou. Ja mám rada kombináciu varenej mrkvy a brokolice. 


Prsia oprplané v smotane nevyzerajú lákavo, ale nenechajte sa, prosím, odradiť. Na rozdiel od môjho predošlého pokusu, tento bol mimoriadne úspešný a podrážková katastrofa sa nekonala. Mäsko bolo mäkké a šťavnaté, radosť do neho zakrojiť. Musím sa pochváliť, to varenie mi tuším naozaj začína ísť  I keď.. ešte nie som pevne presvedčená o tom, či by som sa odvážila niekoho z vás k sebe pozvať na obed Ale aj to raz určite príde..




2 komentáre:

  1. vypadá luxusně:))) nikdy jsem morčecí maso neměla

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veľká chyba, odporúčam to čo najrýchlejšie napraviť ☺

      Odstrániť