Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pstruh s bazalkovým pestom a pečeným pórom

sobota 12. októbra 2013

Pstruh s bazalkovým pestom a pečeným pórom

Možno ste to postrehli, možno nie, včera som sa rozhodla vynechať piatkový TGIF článok. Nejde o tom, že by sa mi ho nechcelo písať, ale jednoducho nebolo o čom. Týždeň si tak pozvoľne plynul, pre mňa bol celkom všedný (i keď.. asi trochu klamem. Až trikrát (!!!) som si bola posedieť s kamarátmi na čaji a to je pre mňa, totálneho asociála, úplne neobvyklé.. ale odmysliac si túto skutočnosť, naozaj som sa nemala čím pochváliť). Keďže nechcem tento blog hltiť samoúčelnými článkami len preto aby boli, rozhodla som sa radšej dnes vám to vynahradiť receptom, ktorý určite stojí za to. Je veľmi sympatický, pretože je nenáročný na prípravu a vyžaduje si minimum úsilia.

Vopred upozorňujem, zase budem robiť reklamu môjmu milovanému Lidlu V akcii mali výborne vyzerajúce rybky; jednak filety z lososa a tiež lososovitého pstruha, ktorý sa mi zapáčil, pretože jeho mäsko bolo na nerozoznanie od lososa, pekne ružové (a bol lacnejší , áno, áno, to som celá ja). Šup s ním do košíka! Potrebujeme teda:

  • filé z lososovitého pstruha (moje malo vyše 250 g, preto som upiekla iba polku, druhá zatiaľ putovala do mrazničky na horšie časy)
  • bazalkové pesto (máte dve možnosti: vyrobiť si vlastné, čo je určite najlepší prístup, alebo si nejaké kúpiť, trebárs toto z Lidla, pre ktoré som sa rozhodla na základe vrelých odporúčaní od Monči)
  • 1/3 - 1/2 bielej časti póru
  • celú hlávku cesnaku
  • mleté čierne korenie
  • trošičku olivového oleja
Rybku posypeme korením a spolu s pórom nakrájaným na šikmé hrubšie kolieska a cesnakom uložíme na alobal. Po povrchu pstruha rozotrieme 2 kopcovité lyžičky pesta. Pokvapkáme naozaj malým množstvom oleja, pretože pesto už olej obsahuje a celé to zvinieme do balíčka. Vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme 20 minút. Balíček potom otvoríme a necháme piecť ešte 5 - 10 minút. 







Cesnaku by sa zišlo ešte o čosi dlhšie pobudnúť v rúre, aby dosiahol tú takmer rozvarenú konzistenciu, ale ja ho mám naozaj rada a nevadilo mi ani to, že bol pevnejší. Aspoň sa lepšie vyberal zo šupky ☺. Čo sa pstruha týka, môžem len odporučiť. Má síce nejaké tie kostičky, na rozdiel od klasického steaku z lososa, ale ja by som rozdiel medzi týmito dvomi rybami asi nezistila, keby som o tom nevedela. 
Pekný víkend všetkým prajem!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára