Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečené kuracie štvrte v omáčke s paradajkovým pestom

nedeľa 3. novembra 2013

Pečené kuracie štvrte v omáčke s paradajkovým pestom

Kuracie štvrte sú, myslím si, jedno z mála druhov mäsa, ktoré sa nedá nejak zásadne pokaziť. Jasné, stačí ich zabudnúť na pár hodín v rúre a katastrofa je na svete. Ale inak sú vhodné práve do vysokoškolskej kuchyne, pretože ich príprava je vskutku jednoduchá. A ak sa s nimi trošku pomaznáte, môže to byť dokonca luxusná lahôdka.

Na dve porcie potrebujeme:

  • 2 kuracie štvrte
  • 1 strúčik cesnaku
  • 2-3 dcl pretlaku - tento raz som ho naozaj chcela kúpiť. Napísala som si to dokonca na lístok. Hádajte čo. Papierik so zoznamom som zabudla doma.. a pretlak nekúpila. Nahradila som ho kečupom. Klasika.
  • 1 PL paradajkového pesta
  • 2 dcl vývaru/vody
  • 1 ČL oregána
  • 1 ČL tymiánu
  • soľ, mleté čierne korenie
  • mrkva
Kuracie mäso umyjeme, osolíme okoreníme a na panvici trochu orestujeme. Preložíme do pekáča. Do výpeku v panvici pridáme nadrobno nakrájaný cesnak a osmahneme, kým nezavonia. Následne zalejeme pretlakom (u mňa domácim kečupom) a vývarom/vodou, pridáme lyžicu pesta a dobre zamiešame. Dochutíme oreganom a tymiánom a necháme zredukovať na hustejšiu omáčku. 



Tú potom prilejeme do pekáča k mäsu. Doplníme očistenou mrkvou. Ak neviete, čo s načatou hlávkou cesnaku, šup s ňou k mäsu! Pečieme pri 180 °C takých 45 minút, treba to kontrolovať.  




Ospravedlňujem sa za kvalitu fotiek, ale tie proste lepšie nebudú. Ad 1) vonku panuje také pľuhavstvo, že je nutné zaviesť celodenné svietenie a pod umelým svetlom nič nevyzerá dobre.. Ad 2) aranžovanie a estetika tiež musí ísť bokom, pretože už tu mám spolubývajúcu, ktorá tak či tak na mňa divne pozerá, keď si fotím jedlo, nieto aby som ho navyše aj nejako stajlovala. Bojové podmienky, čo vám budem hovoriť.


Posledný obrázok chcel ilustrovať, že omáčky sa urobilo celkom dostatok, to jen ja neviem deliť dvomi.. Samozrejme, pre rodinný obed množstvá vynásobte! Ale to myslím je úplne jasné.. Dobrú chuť!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára