Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Thank God it's Friday!

piatok 1. novembra 2013

Thank God it's Friday!

Dnes bol naozaj pekný deň, ale mne to náladu nezlepšilo. Bolo krásne slnečno, no ja som to nejak ignorovala. Bol ďalší nádherný deň a ja stále bojujem so svojimi vnútornými démonmi. Ale hlavne, je piatok a ja som tu zase s novým otravným príspevkom. Navyše, je NOVEMBER! To to zase ubehlo, všakže?

November pre mňa znamená dve veci:
  1. vyťahujem zo skrine kabát a čižmy bez toho, aby som sa cítila divne, keď sa klepem zimou. 
  2. štartujem obdobie raňajkových kaší. Áno, áno, prvá tohto sezónna ovsená je v pláne už na nedeľu 
A čo sa viac hodí k zahájeniu novembra ako príjemná hudba? Síce z rokov dávnejšie minulých, ale to len svedčí o jej kvalite. Dámy a páni, započúvajte sa do skvelých Guns N' Roses - November Rain..


V minulom TGIF článku som spomínala, že sa chystám domov. Tak sa aj stalo a tým pádom je vysvetlená absencia receptových príspevkov za uplynulý týždeň. Pretože som sa nechala napchávať mojou skvelou a drahou maminkou, ktorú zbožňujem najviac na svete a týmto ju pozdravujem ♡♡♡. Dokonca vám ani nebudem tajiť, čo všetko dobré sa dostalo do môjho bruška, no ešte predtým by som sa chcela trochu vyžalovať. 

Ako som tiež zmieňovala, minulý pondelok ma čakala návšteva zubárky. To už samo o sebe je jeden veľký horor, ale, samozrejme, to by som nebola ja, keby sa to ešte viac neskomplikovalo. 
Dorazím tam a čo sa nedozviem: Od 8:00 do 10:00 odstávka vody. Hádajte čo. Bola som objednaná na 9:30. Nuž som si povedala, že to už tam tú polhodinu prečkám, keď som sa už pracne kvôli nej doterigala z Brna. Lenže voda nič.. Sestrička každých 10 minút chodila von referovať aktuálny stav s vodou a nemala dobré správy. Už to vypadalo, že žiadne vŕtanie sa konať nebude a ja si celú otravnú procedúru budem musieť zopakovať o štvrť roka. A dovtedy, nech mi zub hoci aj zhnije. Chvalabohu, (divné, že človek sa napokon do toho zubárskeho kresla už potom aj tešil, to by mi teda nikdy nenapadlo..), vodu nakoniec pustili. Po pol dvanástej!! Ale hneď som sa dostala na rad, zub je ošetrený, sem-tam síce pobolieva, ale snáď budem mať na dlhé obdobie zase pokoj. A budem si tak môcť vychutnávať všetky dobroty .

Napríklad tieto:



Kuracie mäso na čínsky spôsob s dusenou kapustou, kukuricou a hráškom.


Pre mňa neobvyklé, ale kombinované slano/sladké raňajky: knäck s domácou Lučinou a avokádom posypaným bylinkovou soľou, jogurt s banánom a škoricou. 



Top favorit na najobľúbenejšie jedlo poslednej doby: bravčový dusený plátok s pečenou Hokkaido tekvicou ♥ s cesnakovým olejom a petržlenom, k tomu paradajkový šalát. Na druhý deň som si dala repete, ale namiesto paradajok bola dusená brokolica ♡ 



A tu už máme krabičkový obed do autobusu na cestu späť do Brna. Ružičkový kel, opekané kúsky bravčovej panenky a cherry paradajky..


.. ešte teplé hojne zasypať syrom a môžeme vyraziť!

Ako inak, nesmel chýbať koláč: čakal na mňa šarišský jablčník, aaale ten zmizol skôr, ako mi napadlo zvečniť ho foťákom. 
Momentálne sa neviem rozhodnúť, ktorá z dua Hokkaido | kel to u mňa vyhráva, ale asi sa skôr prikláňam k tej tekvici. Naozaj, bola famózna. Mamka je božská kuchárka! I keď, karty ešte môže zamiešať cvikľa, ktorej kúpu mám v pláne a v mojom TO DO liste figuruje na popredných miestach. 

S návštevou rodného mesta sú vždy okrem tých nepríjemných povinností spojené i tie rozhodne príjemnejšie. Nákupy! Ide totiž o to, že som príliš nerozhodná, čo sa kúpy oblečenia týka a ak si raz neviem vybrať, radšej si nekúpim nič. Blbá vlastnosť. A tak so sebou radšej beriem mamku, ktorá mi vie poradiť (rozumej: väčšinou totálne násilne dotlačiť, aby som si niečo vzala). Preto som do Brna prišla zase s niekoľkými kúskami navyše. 

Pre predstavu.. V niektorom z podobných nezmyselných vykecávacích článkov som sa sťažovala, že nemám žiadnu slušnejšiu blúzku či košeľu, ktorá by sa mi hodila na skúšky. Nuž, tak táto fatálna záležitosť je už vybavená, konečne som v NY objavila kúsok, ktorý sa mi páčil a ako tak na mne sedel. A je v bordovej farbe, čo je bonus navyše! Že prečo? Dozviete sa o malý moment..


Okrem iného, potrebovala som nejaký čierny svetrík. Ja som strašne zimomravá a musím na sebe vždy mať milión niekoľko vrstiev svetrov a pulóvrov, aby som bola aspoň trošku v teple. Môj starý je už príliš vyťahaný a tak potreboval náhradníka. Pôvodne som si tento z Takka vôbec nechcela kúpiť. Prečo? Vlastne vôbec neviem, lebo je to presne taký štýl, ktorý mám rada. Jednoduché, pohodlné a navyše s hviezdičkami (ak by ste to nevedeli, som posadnutá čímkoľvek hviezdičkovým!). Teda viem, som žgrloš. 


Ale mamka zavelila a bol v košíku. Hlavne preto, lebo v Takku prebiehala práve taká tá nálepková akcia. Nakoniec som s ním veľmi spokojná, už som ho aj testovala. Mimochodom, v Takku ja nakupujem zásadne v detskej sekcii. V dámskom oddelení mi do oka väčšinou nič nepadne a keď už, aj najmenšie čísla sú príliš veľké. Aj vy to tak máte? 

V rámci akcie som si musela kúpiť aj tieto štucne/návleky na nohy, veď ako inak by som mohla nosiť moju ťažko zohnanú sukňu, ak by som nemala nohy v teple?! 


Nuž, takže som sa cítila, akoby nastali skoré Vianoce! 
Maminka je úžasná a nakupuje darčeky už v predstihu (niekedy dokonca v auguste, všakže? ), ale často sa jej stane, že to do decembra nevydrží a dá nám ich už dopredu.

Napríklad teraz.. stala sa mi taká nemilá vec. Cez internet som si objednala legíny s nórskym vzorom, ktoré sa mi vždy strašne páčili a teraz mali vzorku, presne takú, akú som si vysnívala. Lenže ma kompletne osrali odžubali oklamali a tovar mi do dnešných dní neprišiel. Bola som taká sklamaná, nahnevaná a frustrovaná, že mamka sa už na mňa nemohla pozerať a vytiahla z tajných zákutí skrine (alebo kde to vlastne tie darčeky schováva) bombastické pančuchy so sobíkmi a vločkami! Sú dokonalé a ja z nich nemôžem. Keď ich predo mňa položila, myslela som si, že od samého dojatia budem plakať. Naozaj som skoro nemala slov. Písanie mi ide o čosi lepšie a preto ti, mami, touto cestou ešte raz ďakujem, si fantastická a ja si vôbec ale vôbec nezaslúžim, čo pre mňa robíš (a teraz nehovorím len o pančuchách..)  
Dnes som ich mala prvýkrát na sebe a cítila som sa v nich výborne. 


A teraz k tomu detailu, prečo mám všetky veci ladené do bordovo-fialova. Potrebovala som ich zladiť s týmto najsamfantastickejšieúplneúžasnedokonalým šálikom vlastnoručne upleteným mamkou. Je huňatý, načechraný ako obláčik a tak krásny, že mi dochádzajú slová. 



Uuuuf, to je to zase nejaké rozvláčne, mala by som skončiť. Kto došiel až sem, tomu úprimne blahoželám. Nečakala som, že sa to tak natiahne.. Preto sa s Vami už iba rozlúčim, zaželám všetkým krásny víkend, detiská, užívajte si ešte prázdniny a do skorého čítania nabudúce!

2 komentáre: