Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: ❅ Povianočne.. ❅

sobota 28. decembra 2013

❅ Povianočne.. ❅

.. alebo Thank God it's Over?
Je po sviatkoch, koniec všetkému tomu rozruchu, napokon si už môžeme vydýchnuť. Vzťahuje sa na vás táto veta? Cítite to tak?

Mňa celkom mrzí, že to tak rýchlo ubehlo. Nestihla som sa spamätať a tri sviatočné dni preleteli ako voda. I keď tohtoročné Vianoce mali pre mňa trochu zvláštnu príchuť. Určite boli iné ako všetky ostatné a nie práve v tom pozitívnom zmysle. Ale aj tak som smutná, že je to za nami. Teraz nezostáva nič iné, iba sa tešiť na Silvestra nuž a potom.. zase o rok.

Uvažovala som, že po vzore ostatných blogov vám i ja ukážem aké úžasné veci mi priniesol Ježiško, napokon to neurobím. Zrejme sa niektorými zaujímavými kúskami pochválim v príležitostných testovacích príspevkoch.

Letmo vám však môžem načrtnúť ako to u nás na Štedrý večer vypadalo.

Prestieranie bolo veľmi skromné, v našej malej panelákovej kuchyni s minimom priestoru sa toho veľa vykúzliť nedá.



U nás je zvykom jesť vždy najprv oblátky s medom a cesnakom. Nasleduje kapustnica s hríbikmi a údeným mäsom. Napokon zemiakový šalát a ryba. Kým sme boli deti, mamka vyprážala filé, no odkedy som sa dala na zdravšie stravovanie, rybky radšej pečieme či opekáme. Tento rok to bol opekaný losos, pečený pstruh, ale i tá vyprážaná verzia. Bohužiaľ, fotky nemám, nechcela som takú výnimočnú chvíľu rušiť cvakaním blesku. 

Keď povečeriame, nastáva chvíľa presunu do obývačky, kde už Ježiško nelenil a pod stromčekom nechal zase raz kopec darčekov. Toľko si ani nezaslúžime. Ja určite nie. V roku 2013 som príliš neposlúchala :(


A to ani zďaleka nie sú všetky darčeky. Tradíciou u nás je, že vždy buď na 1. alebo 2. sviatok vianočný cestujeme k rodine na dedinu, kde sa všetci zídeme a povymieňame si ďalšie drobnosti. Ako hovorím, Ježiško bol štedrý a vôbec nemusel byť!

Mimochodom, po asi 8 rokoch (možno dokonca viac!) sme mali živý stromček! Ako pozornosť od šéfa. Vraj keď ho zbadal v hore, nemohol ho tam nechať.


Po prvýkrát v bielo-striebornom prevedení (zvykneme mávať na striedačku modro-strieborný alebo červeno-zlatý). Fotka zase neskutočne skresľuje, ale veľmi sa mi páčil, Hell s mamkou odviedli dobrú prácu.

Nuž a to je nateraz všetko. S receptovými príspevkami to bude zrejme biedne, máme ešte dostatok zásob z Vianoc, hojne koláčov a kuchyňu má pod palcom mamina.. takže uvidím, ako sa to vyvinie. 

Majte sa krásne, užívajte si prázdniny a pohodu {ja už sa musím učiť na skúšku :( }. 

4 komentáre:

  1. Veľmi pekné prestieranie a úplne chápem, lebo v panelákových priestoroch to býva dosť stiesnené, no aj tak sa Vám vydarilo :) Čo sa týka jedál, máte také isté ako my, takže samé mňamky! :) My máme bohužiaľ umelý stromček, tie živé sa mi páčia omnoho viacej a dokážem si predstaviť, aká úžasná je ich vôňa :) držím palce na skúšky, ja sa učím buduci týždeň ale vobec sa na to neteším :(((

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, ten stromček naozaj nádherne vonia.. hlavne keď sme ho prvýkrát rozmotali a postavili do obývačky, to bolo cítiť v celom byte :)
      Ďakujem, tiež držím palce pri učení, nech sa to všetko dobre podarí ;)

      Odstrániť
  2. my máme každoročně živý stromeček. Má krásnou vůni.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To veru áno, viem si predstaviť :) Len to ihličie, je z toho hneď slušný neporiadok :D

      Odstrániť