Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Podkovičky z lososa v sójovej omáčke s avokádovo-tekvicovo-paradajkovou salsou

štvrtok 24. apríla 2014

Podkovičky z lososa v sójovej omáčke s avokádovo-tekvicovo-paradajkovou salsou

Kto nemá rád ryby so mnou kamarát nebude. V našej kuchyni sa objavujú čoraz častejšie a to všetko vďaka mamine. Okrem toho, stále frekventovanejšie zastúpenie v jedálničku majú aj tekvica a avokádo, ktoré som si úplne zamilovala. Dôvod je prostý. Keď som doma, mamka ma rozmaznáva..

Ale nie, v samej podstate ide o to, že kým som na priváte, musím si dvakrát rozmyslieť čo kúpim. Pretože naša chladnička i mraznička nie sú nafukovacie a musím ich zdieľať s ďalšími siedmimi spolubývajúcimi. Navyše, mne by trvalo neskutočne dlho spotrebovať napríklad celú tekvicu, určite by sa pokazila a to je predsa strašné plytvanie potravinami. Tu sme na to tri, takže je väčšia šanca, že to všetko stihneme pojesť.

No a keď sa mi pekne krásne zišli dohromady také super ingrediencie ako losos, avokádo a maslová tekvica, bol by hriech to nevyužiť.

Chopte sa panvice, na 1 porciu potrebujeme:
  • 2 podkovičky z lososa
  • 1 PL oleja
  • 1 ČL sójovej omáčky
  • 1 ČL citrónovej šťavy
  • bylinkovú soľ a garam masala korenie
V miske zmiešame olej, sójovú omáčku, citrónovú šťavu a ochutíme koreninami. Lososa v nej dobre ponamáčame a potom hodíme na panvicu. Opekáme z oboch strán, najprv na prudkom plameni, potom ho stíšime, asi takých 15 minút. Dlhšie neodporúčam, aby sa mäso zbytočne nevysušilo.


Na salsu:
  • 1/2 avokáda
  • 1/4 upečenej maslovej tekvice
  • 1 ČL citrónovej šťavy
  • 2 sušené paradajky
  • bylinkovú soľ, korenie
Avokádo, tekvicu i paradajky nakrájame na drobné kocky, pokvapkáme citrónovou šťavou, dochutíme, poriadne premiešame a podávame k lososovi. 




Tak čo, narobila som vám chuť? Spravte pre svoje telo niečo prospešné, nadopujte ho zdravými tukmi, bielkovinami, omega-3 mastnými kyselinami a minerálmi! Veď je už štvrtok (= malý piatok) a pred víkendom, ktorý je pre mnohých často hrešiaci, takýto výživný pokrm určite príde vhod. 
Nemyslíte?

4 komentáre:

  1. Odpovede
    1. No ty si ale rýchla :D
      Tak to ma teší, založme nejaký klub kamarátov rýb :D

      Odstrániť
  2. Luxusný obed....luxusne jednoduchý, a zrejme aj chutiaci....XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nerada sa takto chválim, ale áno, bol veru chutný :D nemám však s kým porovnať, všetko som spratala sama :D díky

      Odstrániť