Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát z pečených paprík s opekaným lososom

štvrtok 19. júna 2014

Šalát z pečených paprík s opekaným lososom

Chytila ma nostalgia. Neviem prečo. Asi to bude množstvom voľného času. Zaspomínala som si, aké to bolo pred rokom. Vtedy som bola šťastná, bezhlavo zamilovaná, s priateľom som trávila každú sekundu, ktorú sa dalo. Mala som už tiež po skúškach a užívala som si. Teraz je to iné, ale nebudem sa sťažovať. To nie je to, o čom som chcela písať. S priateľom sme si vtedy zvykli pripravovať luxusné obedy, vždy to bol steak s kopcom pečenej zeleniny. A tak som pri tej príležitosti podobné dielo vytvorila i teraz.

Zdravými tukmi a bielkovinami nabitý steak z lososa (ulovený v Lidli) doplnený výborným šalátom z pečených paprík. Papriku v surovom stave do mňa nedostanete. Hoci je to divné, v tom pečenom mi však nevadí vôbec, páči sa mi tá sladká chuť.Tú zelenú však nie som schopná skonzumovať ani v pečenom stave, najradšej mám červenú. Mňam! Čo viac dodať? Nič, len recept:

Potrebujeme:
  • farebné papriky (črvená, oranžová, žltá, zelená, biela)
  • pol cukety
  • červenú cibuľu
  • celú hlávku cesnaku
  • maslo
  • soľ, mleté čierne korenie, červenú papriku
Papriky nakrájame na mesiačiky, cuketu a cibuľu na hrubé kolieska, cesnak zbavíme najvrchnejšej šupky, ale inak ho neoddeľujeme. Zeleninu rozložíme na pech, ochutíme soľou, korením a mletou paprikou a pokladieme plátkami masla. V rozpálenej rúre pečieme pri 180° asi 25 minút. Pre famóznejší kulinársky zážitok odporúčam po upečení papriku vložiť do sáčku a uzavrieť, kým sa nesparí. Potom sa z nej dá jednoducho odstrániť šupka a ostane vám len mäsitá dužina. Tí, ktorým (ako mne) šupka nevadí, tento krok vynechajú a všetku zeleninu nakladú na tanier.




Podávame so steakom, napríklad z lososa.
Ten pripravíme nasledovne: na panvicu položíme plátok masla, necháme rozohriať. Lososa ochutíme bylinkovou soľou, bylinkami, korením, pokvapkáme citrónovou šťavou a vložíme do panvice s kožou na spodnej strane. Sprudka opečieme, potom trochu znížime plameň a poopekáme zo všetkých strán. 








Dúfam, že sa vám tento recept páčil, pretože som sa s ním zapojila do súťaže, ktorú pre nás pripravila skvelá KRISS. Neváhajte a zapojte sa aj vy, ceny vypadajú viac ako lákavo, dokonca máte na výber z troch kategórií. Mňa zaujala práve šalátová, pretože šaláty, to ja môžem a tento patrí medzi moje obľúbené, hoci to nie je šalát v takom pravom slova zmysle, aký si predstaví väčšina ľudí, keďže nie je z čerstvej zeleniny. Je však celkom nenáročný na prípravu, variabilný, pretože zeleninu môžete podľa vlastného vkusu obmieňať a krásne vypadá, keďže sa na ňom môžete farebne vybúriť. Tak už neváhajte a súťažte, dnes je posledný deň, kedy sa môžete ešte zapojiť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára