Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Cesnakovo - bazalkové horné kuracie stehná pečené v alobale

sobota 14. februára 2015

Cesnakovo - bazalkové horné kuracie stehná pečené v alobale

Dobojované! Včerajší piatok trinásteho mi, chvalabohu, nepriniesol smolu a už som oficiálne M(a)g(o)r. Tým sa vysvetľujú hneď dve veci: a) moja neaktivita na blogu, pretože celý týždeň som sa snažila naliať do mozgu čo najviac informácií a nebol čas na nič, na varenie, na žitie, na dýchanie.. b) zároveň to znamená, že dnes som konečne mala príležitosť trochu sa pozvŕtať v kuchyni a pripraviť si niečo poriadne a nielen to nahádzať na tanier.

Panebože, ľudia! Zrazu zisťujem, že deň nemá 14 hodín, ako sa mi predtým zdalo, ale 270, mám neobvykle veľa voľného času, konečne môžem čítať nenáročnú beletriu, pozrieť nejaké filmy a diely seriálov, ktoré som zmeškala. Zvláštne, ako sa vám odrazu nafúkne celý vesmír, keď z vás opadne všetok stres a nervy. Ale to som sa zase dostala niekam, čo nebolo primárnym dôvodom tohto príspevku.

Vráťme sa ku kuracím stehnám. Šťavnatým, prešpikovaným cesnakom, vylepšeným sýtou chuťou bazalky. Och a trošku pikantným vďaka čili. Ale to nie je všetko! Pozrime sa na zoznam ingrediencií podrobnejšie a odškrtávajme položky v ňom. Máme:
  • horné kuracie stehná
  • 2-3 strúčiky cesnaku
  • (cesnakový) olivový olej
  • sušenú bazalku
  • mleté čierne korenie
  • sójovú omáčku
  • čili omáčku
  • červenú mletú papriku 
* Množstvo neuvádzam zámerne všetko závisí od toho, koľko stehien použijete a od osobných chuťových preferencií. Aj tak som to hádzala od oka..

Stehná umyjeme, vložíme do veľkej misy a pridáme k nim všetky ingrediencie. Cesnak nasekaný nadrobno, bazalku, korenia aj omáčky, pokropíme olejom a dobre premiešame, aby sa mäso obalilo zmesou. Stehná zabalíme do alobalu a vložíme do rozohriatej rúry. Pečieme 45 minút na 180°. Potom balíček pootvoríme, aby mäso dostalo trochu farby a chrumkavú kôrku. Dopekáme minimálne 15 minút, podľa toho, ako veľmi chceme opečený povrch.



Samozrejme, bez mrkvového šalátu by to u mňa neprešlo, ale vy zvoľte prílohu, ktorá sa vám k tomu najviac hodí. Ryžu, kašu, polentu, či len hlávkový šalát, všetko je na vás!




Ozaj, ako vy trávite svoj voľný čas? Aktívnym spôsobom, alebo patríte medzi tých gaučových povaľačov? Nejaké tipy, čo podniknúť, keď už mám konečne možnosť? Prispejte nápadmi! Krásny víkend všetkým!

4 komentáre:

  1. Vyzerá to veľmi dobre, jednoducho a chutne :) Teším sa kedy to vyskúšam :) podobné vakuum poznám, čo tak poslať zivotopisy a najst nejaky dobry job ? alebo skúsiť nejakú dobrovolnícku cinnost? prihlasit sa na nejaky kurz? urobit si nejaky vylet ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hľadanie práce je samozrejmosť, na to sa hneď chystám, hoci to nebude až také jednoduché. Dnes je s prácou všeobecne problém.

      Odstrániť
    2. Ty by si si mala radšej rovno otvoriť reštauráciu alebo napísať vlastnú kuchárku ;) Veľmi ti to ide :) Inak gratulujem k MaGoRovi :D

      Odstrániť
    3. Oooo som v rozpakoch! Ďakujem za prianie i pochvalu, neskutočne ma to potešilo. Si úžasná! (A až tak mi to nejde, skôr sa v kuchyni stále cítim ako trúbka..)

      Odstrániť