Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Moje prvé pečené kura

streda 25. marca 2015

Moje prvé pečené kura

Verte či nie, celé pečené kurča som dnes robila prvýkrát v živote. Ako je to možné? Z jedného prostého dôvodu. Pre jedinú osobu by bolo vrcholne nerozumné piecť hneď celé kura. Nastal však ten deň D, kedy sa naskytla skvelá príležitosť aby som si v tejto oblasti odkrútila svoju premiéru. Zavítali ku mne do Brna milí hostia v zostave mamka, sesternica a neskôr pribudne i otec. Svorne sme sa zhodli, že pečeným kuriatkom sa nikdy nič nepokazí, majú ho radi všetci, zaplnia sa brušká do spokojnosti a navyše, vôbec to nie je náročné na prípravu. Ak vás zaujíma, ako ho pripraviť v mojom prevedení, smelo čítajte ďalej!
  • 1 kurča s hmotnosťou 1,2 - 1,5 kg
  • veľká cibuľa
  • 3 veľké strúčiky cesnaku
  • (cesnakový) olej
  • grilovacie korenie, oregano, soľ, mleté čierne korenie
Kura umyjeme a odstránime niektoré kusy nadbytočnej kože, prípadne pozostatky peria pri kostiach. Cibuľu nakrájame nadrobno a rozložíme ju na dno pekáča, ktorý sme pokvapkali olejom. Časť cibule vopcháme dnu do kuraťa. Cesnak rovnako nakrájame nadrobno, vložíme dovnútra a zvyšok rozhodíme do pekáča. Kura ochutíme koreninami a pokvapkáme ešte olejom. Podlejeme ho trochou vody a zakryjeme, buď vekom alebo alobalom. Dáme ho piecť do rúry vyhriatej na 180° na hodinu. Potom poklop odstránime a pečieme ešte 30 minút dochrumkava.



Ja som jedla s mrkvovým šalátom, pre rodinku som piekla zemiaky ochutené iba soľou, mletým čiernym korením a sladkou paprikou.





A čo vy? Máte už túto premiéru dávno za sebou? Aký je váš obľúbený spôsob úpravy? Sem s receptami, budem sa tešiť!

4 komentáre:

  1. Jej no super!
    Já mám nejraději kuře na pomerančích s medem a vlašskými ořechy :) ale nikdy jsem si netroufla jej dělat vcelku, vždy nejprve naporcuji, jsi šikula :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Kura na pomarančoch, to znie výborne! Ešte som veru neskúšala, ale keďže obľúbenou čínskou pochúťkou je práve kačka na pomarančoch a táto kombinácia dobre funguje, myslím si, že s kuraťom to bude veľmi podobné :)

      Odstrániť
  2. My pripravujeme kura aj s plnkou ( pečienky, rožky, cibuľka, vajce)..Ale tvoje vyzerá megasuperne:) Ada

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. U nás plnené kura nefičí, aspoň si vôbec nespomínam na to, že by to mamina niekedy robila. Ale rozhodne to znie dobre :)

      Odstrániť