Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #10: Ešte lenivejšie pečené kuracie štvrte

piatok 22. mája 2015

Bentó week #10: Ešte lenivejšie pečené kuracie štvrte

Ja viem, ja viem, dlhšie som sa neozvala, ospravedlňujem sa, ale nejak sa mi nakopili služby a ja mám dnes úspešne po štvrtej dvanástke v rade. Tým sa vysvetľuje moja absencia v blogovom svete a zároveň aj názov dnešného receptu. Tieto kuracie štvrte som piekla ešte v pondelok večer. Aj to bolo narýchlo. Ak potrebujete návod, ako expresne niečo vykúzliť v kuchyni, čítajte ďalej.

Hneď ako som dorazila domov, zaliala som ešte zmrazené štvrte vriacou vodou a nechala ich v nej hodinu postáť. Medzitým stihnete kopec iných vecí, ako pripraviť si všetko potrebné do práce, naučiť sa na ďalší deň do školy a tak podobne. No a zvyšok je už jednoduchý.

Potrebujeme:
  • 2 kuracie štvrte
  • olivový olej
  • 1 cibuľu
  • 2 veľké strúčiky cesnaku
  • mletú sladkú papriku a grilovacie korenie podľa chuti
Štvrte umyjeme, pokropíme v miske olejom, ochutíme paprikou a grilovacím korením. Cibuľu nakrájame na polmesiačiky a uložíme do pekáča. Cesnak nakrájame nadrobno a pridáme k mäsu. Štvrte vložíme do pekáča a podlejeme vodou tak, aby boli dopoly ponorené. V rúre vyhriatej na 200° pečieme pol hodinu, potom ich otočíme a pečieme ďalších 20 minút. Potom teplotu zmiernime, štvrte otočíme zase kožou nahor a dopekáme, kým nie je chrumkavá a zlatistá a mäso sa ľahko oddeľuje od kosti. 

Síce sa zdá, že je to recept nevhodný ako rýchlovka, pretože sa musí dlho piecť, ale keď uvážite, že túto prácu za vás odvedie rúra a vy máte popri tom kopec času na iné veci, zrejme dospejete k rovnakému názoru ako ja. Čo dodať na záver? Ahá, viem! Mäso naporcovať a šup s ním do krabičiek! V jednej z nich je domáci zakladaný karfiol, ďalší deň som si k nemu pripravila obľúbený mrkvový šalát.




Kvalita fotiek a ich farba vôbec nezodpovedá skutočnosti, ale tak to dopadne, keď musím fotiť pri umelom svetle. Nuž, bojové podmienky sú bojové podmienky. 
Krásny zvyšok večera všetkým!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára