Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #9: Kuracie štvrte pre talianskeho lovca / Pollo alla Cacciatora

nedeľa 10. mája 2015

Bentó week #9: Kuracie štvrte pre talianskeho lovca / Pollo alla Cacciatora

Zahrala som sa na lovca. Nie s oštepom, ani puškou. V kuchyni. Dnešok sa niesol v znamení veľkého varenia, keďže celý budúci týždeň trávim v práci ✌✌. Povedala som si, že keď už mám mať zasvinenú celú kuchyňu, tak si pripravím rovno niekoľko obedov a v priebehu týždňa nebudem mať starosti. Šikovné, však? Začiatok pracovného kolotoča odštartujem kuriatkom na lovecký spôsob, čiže Pollo alla Cacciatora. Je to talianske jedlo, ktoré pozostáva z duseného kuracieho mäsa 🐔🐣 s paradajkami, cibuľou, bylinkami, paprikou a niekedy vínom. Na osladenie sa do neho ešte často pridáva mrkva. Ja papriku nemám rada, tak som ju vynechala a videla som niekoľko receptov, ktoré obsahujú šampiňóny, preto som dohodila hrsť sušených dubákov.

Pamätáte si ešte na predvčerajší príspevok a na moje slová o tom, že niektoré jedlá sú ako stvorené pred objektív a niektoré vypadajú na tanieri, akoby už prešli tráviacim traktom niekoho iného (pardon za prirovnanie..)? No tak toto je ten druhý prípad. Pred vami jedna veľká červená masa. Ale tá chuť! Podarilo sa mi trafiť dokonalé pomery ingrediencií a omáčka je úplne božská! Na vašu smolu, všetko som pridávala od oka, preto presne neviem koľko čoho bolo. Vlastne, i na moju smolu, pretože keď budem chcieť niekedy recept zopakovať, asi sa mi to už nepodarí. A to teda verte tomu, že si budem chcieť dať repete! Pretože to bol naozaj famózny obed. 💕💕 Vychválila som sa už dostatočne, viem, preto už radšej zavriem zobák a prejdem k receptu. Ale posledná poznámka: Pripravte si ho, zaprisahávam vás!

Pre dvoch vyhladovaných lovcov:
  • 2 kuracie štvrte
  • olivový olej
  • veľkú cibuľu
  • 3 veľké strúčiky cesnaku
  • bylinkovú soľ a mleté čierne korenie na ochutenie štvrtí
  • 1 ČL sušenej bazalky
  • 1 ČL sušeného rozmarínu
  • od oka bylinkovej soli do omáčky
  • 2 veľké mrkvy
  • 1 konzervu celých lúpaných paradajok
  • 1-2 hrste sušených dubákov
V prvom rade vriacou vodou zalejeme sušené dubáky a necháme ich odstáť. Kuracie štvrte umyjeme, osolíme a okoreníme. Na panvici rozpálime olivový olej a štvrte na ňom z oboch strán sprudka opečieme. Vyberieme ich preč. Vo výpeku orestujeme cibuľu nakrájanú na polmesiace a pridáme cesnak: 2 strúčiky rozpučené hranou noža, jeden nadrobno nasekaný.


Doložíme mrkvu nakrájanú na kratšie hranolky. Orestujeme a pridáme scedené dubáky, zalejeme celou plechovokou lúpaných paradajok a dochutíme bylinkovou soľou, bazalkou a rozmarínom. Kuracie štvrte vrátime späť do panvice a zakryjeme. Na malom plameni dusíme 45 - 60 minút, kým mäso nie je úplne mäkké a poľahky sa oddeľuje od kosti.



Improvizácia jak sviňa! Aj takto pracujem za sporákom..




Aby ste mi verili, že len netrepem do vetra, naozaj sa dá aj toto vtrepať do škatuľky. Pre jednoduchšiu konzumáciu v práci, bez zbytočného zašpinenia sa, mäso oberieme už doma a berieme si ho rozporcované. Nevypadá to vábne, ale dôležité je, že si potom nemusíme lámať hlavu nad tým, ako nepokyckať bielu košeľu.

K menšej miske už omáčka neostala, pridám si tam nejaký čerstvý zeleninový šalát..

Mimo tému, ale mne úplne vlastné: počasie! Zažili ste aj vy včera prvú takmer letnú búrku? V Brne zo štvrť hodinu lialo ako keby za to niekoho platili a dokonca aj pár bleskov bolo! (A možno sa blýskalo aj nad Tatrou, keď sa tak zhora dívali na tých našich hokejistov..)
Och a od veci číslo dva: Pripravili ste mamke dnes nejaké prekvapenie? Potešili ju kvietkom či aspoň blahoželaním?
Maminky, všetko najlepšie k dnešnému výnimočnému dňu!
🌺🌼🌷🌸🌼

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára