Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Baklažán utopený v paradajkovej omáčke so syrom

štvrtok 23. júla 2015

Baklažán utopený v paradajkovej omáčke so syrom

Máme tu zase ďalšiu inšpiráciu na jednoduchý recept s baklažánom. Naozaj som si túto zeleninu zamilovala, týždeň, kedy by sa mi neobjavila na tanieri mi príde premárnený a moja duša nekompletná. Toľko k mojej závislosti. Dnešné jedlo je rýchlejšou verziou na baklažán zapečený, pretože tento raz si plne vystačíme so sporákom. A keď to vylepšíme syrom, hotová lahôdka!

Budeme potrebovať:
  • 3/4 veľkého baklažánu
  • 400 g konzervu celých lúpaných paradajok
  • kokosový olej
  • 1/2 veľkej konzervy celých šampiňónov
  • 1 strúčik cesnaku
  • bylinkovú soľ podľa chuti
  • asi 1 ČL škorice
  • 3 veľké lístky čerstvej bazalky
  • 60 g eidamu
Už to poznáme: baklažán umyjeme, nakrájame na kolieska s hrúbkou 1 cm, posypeme soľou a necháme vypotiť. Tekutinu utrieme kuchynskou utierkou a kolieska poukladáme na panvicu s rozohriatym kokosovým olejom. Z oboch strán opekáme asi 2 minúty, potom pridáme konzervu paradajok (ak máme v celku, nakrájame ich na drobnejšie kúsky), ochutíme soľou, škoricou a posekanou bazalkou. Následne pridáme nadrobno nastrúhaný cesnak a prekrojené hlavičky šampiňónov. Dusíme, kým sa omáčka nezredukuje a na záver posypeme povrch strúhaným eidamom. Už nemiešame, čakáme kým sa neroztečie. Snažíme sa esteticky haha jasné naložiť na tanier a konzumujeme!





Ospravedlňujem sa za názov, viem, je hrozný, bohužiaľ mi nič lepšie nenapadlo. Prižmúrte nad ním oko či dve a radšej sa pustite do varenia!

4 komentáre:

  1. Zaujímavý recept, som si spomenula na tie baklažánové "pizze" ktoré som pred pár dňami skúšala. Boli zaujímavé ako spestrenie...ale potom som zvyšok baklažánu radšej použila(spolu s cuketou a kapustou) do zmesi, ktorou som naplnila ryžové pláty a dala to do trúby...ešte dobrá zmes je: kapusta, mrkva, cuketa a okoreniť a dať trochu oleja, tá bola výborná...XP
    V posledné týždne(odkedy som v Brne na prázdniny, lebo v tých horúčavách u nás na SR sa nedá variť ani piecť vôbec...to jest tam je tak teplo že sa ani najesť človek nemôže poriadne) skúšam rôzne recepty. Hlavne aby som už nemusela jesť polotovary, lebo z tých mi je už na zvracanie....XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Takže "pizze" ti nechutili? Ja som práve teraz pred minútou vytiahla z rúry moju ďalšiu dávku, neviem sa ich prejesť :D
      Horúčavy sú predsa aj tu v Brne, od toho veľmi neujdeš. Samozrejme, chápem, že v takýchto teplotách sa nechce variť asi nikomu, ale ja sa rada premôžem, práve preto, že v takom prípade sa nemusím spoliehať na polotovary. Jasné, občas sa inak nedá a človek musí jesť to čo príde :D
      A ako prázdninuješ v Brne?

      Odstrániť
    2. Ja som do Brna prišla, lebo na byte kde bývam, je 25 aj keď je vonku horúčava...byt má stabilnú chladnejšiu teplotu, takže pred horúčavami utekám celkom úspešne...tak, od polky júla som si dala pauzu od všetkého...a proste len som, nič užitočné nerobím...jak začal august, tak som sa začala učiť na skúšky čo budem mať v septembri...takže asi tak.

      Odstrániť
    3. Pauza je nutná, aby mozog zregeneroval a mal dosť síl popasovať sa s ďalšími zákernosťami života. Dúfam, že si si oddýchla a že ti to učenie pôjde jedna báseň. Budem držať palce!

      Odstrániť