Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Baklažánové minipizze s pistáciovou pastou a kuriatkami

sobota 4. júla 2015

Baklažánové minipizze s pistáciovou pastou a kuriatkami

Dávno sme ho tu nemali! Baklažán! ☺ Ja viem, ja viem, moja posadnutosť mi možno začína prerastať cez hlavu, ale verte mi, keď vyskúšate tieto minipizze, pochopíte v čom je pes zakopaný. Je mi jasné, že kombinácia pistáciovej pasty a kuriatok určite nesadne každému a nie sú to ani ingrediencie, ktoré by ste bežne mali v kuchyni, ale ak náhodou patríte medzi experimentátorov, nechajte sa inšpirovať!

Budeme potrebovať:
  • veľký baklažán
  • bylinkovú soľ
  • 2 - 3 PL pistáciovej pasty
  • pohárik sterilizovaných kuriatok (možno nahradiť šampiňónmi alebo inými hubami)
  • 50 g eidamu
Baklažán umyjeme a nakrájame na kolieska s hrúbkou asi 1 cm. Posypeme ich bylinkovou soľou a necháme vypotiť. Kuriatka scedíme z nálevu, pokrájame ich na menšie kusy. Eidam nastrúhame na jemno. Prebytočnú tekutinu z baklažánu osušíme kuchynskou utierkou a každé koliesko potrieme pistáciovou pastou. Navrch poukladáme kôpky kuriatok a posypeme eidamom. Vložíme do vyhriatej rúry a pečieme pri teplote 180° takých 20 minút, kým baklažán nie je mäkký.




Pistáciovú pastu mám z Levných potravin, ale ak sa vám nepodarí ju zohnať, môžete si vyrobiť vlastnú. Solené či nesolené pistácie pomocou výkonného mixéra rozmixujte s niekoľkými lyžičkami oleja na pastu do konzistencie, ktorá vám vyhovuje, ja sa však prikláňam k tomu, aby v nej ostali malé kúsky. Potom ju môžete ešte dochutiť soľou a hotovo!



 Pre veľký úspech z minula som okrem toho robila pinipizze aj s hráškom a kečupom.



Škoda len, že som mala už málo syra a nevyšlo mi na všetky kolieska. Pretože so syrom je vždy všetko o triedu lepšie!



Nádherný víkend všetkým želám, užívajte si slnko a prípadne vodu! Závidím vám, pretože ja ho strávim zase celý v práci ☹. Verte mi, rozhodne radšej by som ho prežila niekde na deke spolu s knihou. Dúfam, že počasie vydrží aspoň do pondelka, to mám v pláne ísť chytať vitamín D!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára