Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bravčové Scouse inšpirované Nevídanými akademikmi od Pratchetta

streda 29. júla 2015

Bravčové Scouse inšpirované Nevídanými akademikmi od Pratchetta

Inšpirácia na zaujímavé pokrmy môže pochádzať z naozaj rôznych, často i tých najneočakávanejších zdrojov. Tak napríklad v českom preklade Pratchettovej knižky Unseen Academicals (Nevídaní akademikové) je uvedený recept na Liverpoolske scouse. Spomínané literárne dielo som čítala v nočnej v práci a okamžite som si povedala, že pri najbližšej príležitosti musím scouse urobiť. Samozrejme, v značne modifikovanej podobe. Originál totiž ráta s použitím jahňacieho a hovädzieho mäsa, čo v mojom prípade znamenalo vymeniť ho za bravčové. Takisto nemusím zemiaky, namiesto toho som zvolila zeleninu, ktorú mám radšej a mala som aktuálne v zásobe. Teda vlastne sa  vôbec nedá povedať, že by som varila Liverpoolske scouse, je to ozaj len ľahká inšpirácia. Ak teda chcete vyskúšať originál, budete musieť navštíviť kníhkupectvo, prípadne knižnicu a vyčítať ho odtiaľ. Alebo môžete postupovať podľa mojej verzie!

Uvedené množstvo vydá na tri porcie:
  • 600 g bravčového pliecka, na kocky
  • 2 PL olivového oleja
  • 1 veľkú cibuľu
  • 3 veľké mrkvy
  • 1 cuketu
  • 2 hrste fazuľových strukov
  • 0.5 l vývaru
  • 1 ČL bylinkovej soli
  • 1 ČL vegety
  • 1/2 ČL mletého čierneho korenia
  • 2 ČL sušeného tymianu
Bravčové plece umyjeme, zbavíme prebytočného tuku a nakrájame na kocky s veľkosťou sústa. Na rozpálenom oleji mäso v panvici sprudka opečieme. Potom ho aj s výpekom preložíme do pekáča. Cibuľu nakrájame na osminy, mrkvy na hrubšie šikmé valčeky. Pridáme ich do pekáča a zalejeme vriacim vývarom, tak aby boli celkom ponorené. Ochutíme soľou, vegetou, korením a tymianom a zakryjeme alobalom (prípadne priklopíme pokrievkou, vekom). Dáme piecť do vyhriatej rúry najprv na takých 45-60 minút. 


Umyjeme cuketu, nakrájame ju na hrubé kolieska, struky zbavíme koncov a fúzov a prekrojíme ich na menšie kusy. Pekáč po uplynutí danej doby vyberieme a doplníme o struky a cuketu. Ak sa vyparilo príliš veľa tekutiny, dolejeme ďalšiu, aby bolo všetko ponorené a vrátime späť do rúry. Pečieme ďalších 45 minút, alebo kým mäso a zelenina nie sú úplne mäkké. Napokon alobal (pokrievku) odstránime a necháme ešte aspoň na 15 minút zapiecť.





Odkiaľ čerpáte inšpiráciu pri varení vy? Spoliehate sa na známych, internet, alebo ste sa už snažili vytvoriť kópiu jedla z obľúbenej reštaurácie? Napíšte mi!

2 komentáre:

  1. Ako zbieram inšpiráciu? Už asi vieš, že sčasti od teba. Z foodblogov s prefintenými fotkami a komplikovanými(na množstvo surovín, alebo často aj na cenu...) receptami som čerpala asi 2krát v živote a aj to som si povedala, že toto nie je práve ideál...
    Takže v podstate experimentujem s tým, čo mám v špajzi...hlavne čo najjednoduchšie(rýchla príprava), najlacnejšie(nemôžem a NECHCEM!! kupovať okorenenú predraženú vodu s trochou sóje, ovsa alebo ryže a často aj s éčkami a ani ďalšie superdrahé bio náhrady a vychytávky) a najvýživnejšie. Áno, brutálna kombinácia: zdravo, polovegánsky, výživne/vyvážene, bez náhrad a lacno. Dosť ťažko sa mi to dodržuje ak mám byť úprimná...hlavne zato, že sa mi vkuse menia chute...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Týmto smerom sa orientujem aj ja. Ak na nete nájdem recept, ktorý ma zaujme, ale obsahuje milión a jeden ingrediencií, vypustím to, čo sa mi nepáči, upravím podľa toho, čo mi chutí a čo mám v zásobe. Takisto sa snažím aby tie jedlá mali aj nejakú výživnú hodnotu a neboli to len nejaké umeliny. Často sa to práve v spojení s bodom "lacno" nedá dodržať, ale zase, na svojom zdraví by človek šetriť nemal.
      Chuť sa mení aj mne, síce nie často, ale v porovnaní s detstvom si myslím, že sú tam výrazné zmeny. Ale to je asi prirodzené..

      Odstrániť