Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Cukety plnené mletým bravčovým so šampiňónmi

streda 22. júla 2015

Cukety plnené mletým bravčovým so šampiňónmi

Ako som sa vyhrážala, dnes vám prinášam ďalší recept, kde hlavnú úlohu zohráva práve cuketa. Tentokrát však poteším aj mäsožravcov, pretože sa nejedná o výhradne zeleninové jedlo. Ospravedlňujem sa, ale viac k tomu nemám čo napísať. Jednak sa mi príliš nechce tráviť pri rozpálenom notebooku a viac ma to láka von, trochu zbierať vitamín D. Navyše som zase pred nočnou, takže to vidím tak, že si dám krátky spánok (čo sa mi zrejme nepodarí, na to je príliš teplo) a potom zbalím deku, knihu a pôjdem ešte rýchlo na slnko. A vy tiež rýchlo dočítajte tento článok a bežte k vode!

Použila som celé 500 g balenie mäsa, ale určite ho všetko ako náplň do cukiet nevyužijete, záleží i od toho, koľko stravníkov budete hostiť. Preto prihliadnite na to, že vám nejaké ostatne a otvárajú sa tak ďalšie možnosti ako ho využiť Napríklad naplniť do tortilly? To už nechám na vás.
  • 500 g mletého bravčového
  • 1 cibuľu
  • bylinkovú soľ a mletú červenú papriku, asi po 1 ČL
  • 3 lístky čerstvej bazalky
  • olivový olej
  • 1/2 veľkej konzervy sterilizovaných šampiňónov
  • 1 kopcovitú PL domáceho kečupu
  • 50 g eidamu
  • cukety: 1 malú zelenú, 1/2 strednej žltej
Cibuľu nakrájame nadrobno a na oleji speníme do sklovita. Pridáme mleté bravčové a sprudka ho opečieme. Ochutíme soľou a paprikou, dobre zamiešame a zmiernime plameň. Pridáme kečup, hlavičky šampiňónov prekrojené napoly a nasekanú bazalku. Zmes dobre premiešame a dusíme zhruba 20 minút. Na záver vmiešame nastrúhaný eidam a necháme ho rozpustiť.


Medzitým pripravíme cukety. Umyjeme ich a dužinu vydlabeme do formy lodičiek. Osolíme ich bylinkovou soľou a necháme chvíľu odpočívať. Vypotenú tekutinu osušíme kuchynskou utierkou. Do cukiet vložíme mäsovú plnku a dáme ich do pekáča potretého olejom z mäsa. Pečieme asi 15 minút, kým cuketa nie je mäkká. 



Áno, trošku som sa pozabudla a mäso sa mierne pripieklo. Ale nebolo to nič strašné, to len fotky zase neuveriteľne skresľujú..



Nechce sa mi veriť, že už len len týždeň do konca júla. Príliš rýchlo to uteká, nezdá sa vám?
Čo všetko ste za ten čas už stihli zažiť? Prezraďte!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára