Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Grilovaná karamelizovaná letná zelenina so syrom cottage

nedeľa 19. júla 2015

Grilovaná karamelizovaná letná zelenina so syrom cottage

Baklažánové šialenstvo pokračuje, ale tentokrát hrá tak trochu druhé husle. Hlavnou hviezdou obeda je totiž cuketa. Stačí ju správne ochutiť, položiť na grilovaciu panvicu, ideálne priamo na gril a o plné brucho je postarané. Jasné, nie je v tom mäso, takže najmä mužskej časti populácie sa to páčiť nebude, ale bielkoviny dopĺňa cottage. Zeleninu možno podávať ako prílohu práve k nejakému stejku, samostatne i dokonca ako predjedlo.

Množstvo prispôsobte počtu stravníkov, ja som použila:
  • 1 malú zelenú cuketu
  • 1/2 väčšej žltej cukety
  • 3 väčšie kolieska baklažánu
  • 1 PL olivového oleja
  • 1 PL tekutého medu alebo javorového sirupu
  • pár kvapiek čili omáčky
  • štipku bylinkovej soli
  • téglik cottage syra
  • 3 lístky bazalky
Cukety umyjeme a nakrájame pozdĺžne na hrubšie plátky, baklažán na kolieska a posypeme ho bylinkovou soľou, nech sa vypotí. Zeleninu potom pokropíme olejom zmiešaným s medom a čili omáčkou. Ochutíme prípadne ešte soľou či korením. Plátky na ohriatej grilovacej panvici z oboch strán grilujeme, kým sa neobjavia charakteristické tmavé pásy a med nezačne karamelizovať.


Servírovať môžeme napríklad ako šalát: vtedy ugrilovanú zeleninu nakrájame na menšie kusy a zmiešame so syrom cottage, ktorý sme ochutili nasekanou čerstvou bazalkou. 

Ďalšou možnosťou je využiť formu plátkov a zvinúť ich do rolky okolo hrudky syra. V tomto prípade odporúčam aj baklažán nakrájať po dĺžke. Rolku zafixujeme špáradlom a podávame ako jednohubky

Ja vám na ilustráciu poskytnem fotky pred bordelizáciou, predsa len, prišlo mi škoda pokaziť tak fotogenické jedlo tým, že by som ho barbarsky nahádzala do misky a zamiešala. Dúfam, že to oceníte haha





Bez mučenia priznávam, že mi, ako inak, najviac chutil baklažán. Prekvapilo ma však, že žltá cuketa je už sama o sebe sladšia, ako zelená, preto v kombinácii s medom tvoria dokonalý pár. Nikdy som sa nad tým nepozastavila, až doteraz, kedy som mala možnosť priamo porovnať chuť oboch druhov cukety. To som zase múdrejšia ehm, nie, vôbec nie som trápna!

Och a práve mi zišlo na um: toto jedlo môžete využiť aj ako hlavný chod doplnením napríklad o stratené vajíčka. Hmm, škoda, že najlepšie nápady mám dávno po funuse. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára