Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kuracie kari s patizónom a mandľovým mliekom

sobota 25. júla 2015

Kuracie kari s patizónom a mandľovým mliekom

Včera sa mi stala naozaj zvláštna vec. 5:40 ráno, zvoní mi budík. Čože? To čo je za divný čas? Do roboty príliš neskoro, okrem toho, je piatok, vôbec predsa nemám ísť do práce! Prečo mi teda zvoní?!! Asi minútu som si lámala hlavu nad tým, prečo som si ho nastavovala. Nakoniec som na to, samozrejme, prišla, lenže nikdy predtým som nezažila čosi podobné. Vy už áno? Asi budem prepracovaná a do toho ešte dusno, mozog jednoducho nestíha.

Aby som uľahčila tomu vášmu mozgu, prinášam opäť jeden skvelý tip na recept. Ak neviete, čo s kuracími prsiami, pripravte toto mierne netradičné kari!  Pri surfovaní po internete som naďabila na recept na kari s baklažánom, takže rozumejte, moja duša okamžite zaplesala! Avšak, do Brna pricestovala veľká taška plná dobrôt zo záhradky (ahoj mami!), preto som ich musela hneď využiť. Nuž a starká mi poslala okrem iného i patizón. V prvom momente som si pomyslela: No dobre, ale čo s ním?! Preto som baklažán v recepte vymenila práve za túto ďalšiu letnú plodinu. Bolo to skvelé rozhodnutie! A baklažán si schovám na prípravu výborných minipízz ({1} {2} {3}) Kari bolo prekvapivo sladké, neviem, či to bolo tým patizónom, paradajkami, mandľovým mliekom.. zrejme všetkými faktormi dohromady! Och, a štipka škorice, tá tomu dávala správnu dávku exotiky! Vyskúšajte!

Na dve porcie budeme potrebovať:
  • 2 kuracie prsia (250 g)
  • kokosový olej
  • 1/4 obrovskej hlavy patizónu
  • 1 ČL bylinkovej soli
  • 1/2 ČL mletého čierneho korenia
  • 1 ČL škorice
  • 1 ČL kari korenia
  • 1 ČL čili omáčky
  • 1 veľký strúčik cesnaku
  • 2 paradajky
  • 1 hrnček (250 ml) mandľového mlieka
Kuracie prsia umyjeme a nakrájame na kúsky s veľkosťou sústa. Na kokosovom oleji ich sprudka opečieme a necháme, nech chytia zlatistú farbu. Potom ich vyberieme do misky a odložíme bokom. Patizón vydlabeme, nakrájame na malé kocky a pridáme na panvicu s výpekom. Podľa potreby môžeme ešte doliať kokosový olej. Patizón orestujeme do zlatista, potom vrátime mäso a ochutíme soľou, korením, škoricou, kari korením, čili. Cesnak nasekáme nadrobno alebo prelisujeme a pridáme do panvice aj spolu s paradajkami pokrájanými na kocky. Všetko dobre premiešame a necháme nech paradajky pustia trochu šťavy. Vlejeme mandľové mlieko a varíme, kým sa omáčka trochu nezredukuje.



Žlté kari v žltej miske, aby to spolu ladilo.




Prihodilo sa vám už čosi podobné ako mne? Zazvonil budík, alebo ste si našli poznámku, že niekde musíte byť, ale úplne vám to vyfučalo z hlavy?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára