Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát s pečeným patizónom a karfiolom s bazalkovo-pistáciovým pestom a vajíčkami

pondelok 27. júla 2015

Šalát s pečeným patizónom a karfiolom s bazalkovo-pistáciovým pestom a vajíčkami

Milujem, keď sa moje improvizované vyčíňanie v kuchyni podarí na výbornú tak ako dnes! Vznik tohoto skvelého jedla ovplyvnilo hneď niekoľko faktorov:
  1. šialene mi rozbujnela bazalka
  2. potrebovala som sa nejako elegantne zbaviť patizónu a karfiolu 
  3. dávno som nemala vajíčka a celkom by sa mi hodilo, keby posledné dve nezavadzali v chladničke
  4. nutne som musela otestovať môjho nového pomocníka v kuchyni
Myslíte si, že sa všetko toto nedá skĺbiť do jedného receptu? Dovoľte, aby som vás vyviedla z omylu! Bazalku využijeme pri príprave domáceho pesta. Do originálu idú píniové oriešky, ktoré nemám, namiesto toho som však siahla po pistáciách a myslím si, že s nimi je ešte dokonca o niečo lepšie (rovnako dobre si vystačíte aj s iným druhom orechov).

Karfiol a patizón? Jasná vec, šup s nimi na plech. Keďže pečená zelenina má tendenciu v rúre vysychať, pesto na báze oleja sa k nej dokonale hodí. Tým si môžeme odškrtnúť aj bod číslo 4: namiesto tyčového mixéra som všetko nahádzala do tohto utešeného zeleného smoothie makera a držala si palce, aby som ho hneď pri prvej príležitosti neodrovnala. Chvalabohu, pánko sa tváril veľmi profesionálne a zvládol to ľavou zadnou (strednou vrtuľou) s pokojom Angličana.

Čo sa bodu číslo tri týka, každé jedlo by malo pozostávať z troch druhov makroživín, obsah bielkovín zabezpečíme práve spomínanými vajíčkami. Sčítané a podčiarknuté, tento šalát má všetko to, čo tam má byť, je netradičný, ale jednoduchý, farebný a ideálny na leto. Dúfam, že som vás dostatočne navnadila a už sa nemôžete dočkať na recept.

Na šalát potrebujeme:
  • 1/4 veľkej hlavy patizónu
  • niekoľko veľkých ružičiek karfiolu
  • 3 sušené paradajky v oleji + olej z nich
  • bylinkovú soľ
  • 2 vajcia, uvarené do polomäkka (či natvrdo, podľa vašich preferencií)
Na bazalkovo-pistáciové pesto:
  • 2 veľké hrste čerstvej bazalky
  • 2/3 šálky olivového oleja
  • 1 veľký strúčik cesnaku
  • 2/3 - 1 šálku solených pistácií
  • soľ, podľa potreby
Patizón i karfiol umyjeme, ružičky rozoberieme nadrobno, patizón pokrájame trebárs na podkovičky a ochutíme bylinkovou soľou. Zeleninu rozložíme na plech s papierom na pečenie a štedro polejeme olejom zo sušených paradajok. Dáme piecť do vyhriatej rúry na 15 - 20 minút. 

Medzitým dáme variť vajcia a pripravíme pesto. Umytú bazalku, očistený cesnak a pistácie zbavené vrchných šupiek umiestnime do smoothie makera (v prípade tyčového mixéru odporúčam všetko predtým nasekať nadrobno, aby ste ho nezavarili). Pridáme najprv 1/3 šálky oleja a rozmixujeme. Dolejeme zvyšok oleja a znovu mixujeme, do konzistencie, ktorá nám vyhovuje, ja sa však prikláňam k možnosti, aby v peste ostala nejaká zrnitá štruktúra. Ak sa žiada, dochutíme soľou (prípadne i korením), navyše možno pridať ešte strúhaný parmezán, ak by sme chceli striktne dodržiavať taliansku receptúru!

Upečenú zeleninu premiestnime do misky, pridáme k nej sušené paradajky pokrájané nadrobno, prepolené očistené vajcia a kôpku pesta (z toho množstva vyjde presne na jednu dávku).







Snáď sa vám dnešná improvizácia páčila a rozhodnete sa ju vyskúšať, určite stojí za hriech!
Krásny deň želám!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára