Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Baklažánové rolky s bazalkovým hovädzím mletým mäsom

nedeľa 23. augusta 2015

Baklažánové rolky s bazalkovým hovädzím mletým mäsom

Akonáhle niekde objavím baklažán, zbystrím všetky zmysly a som beznádejne stratená. Zamilovaná. Závislá. Inak to nebolo ani vtedy, keď som natrafila na tento výborný recept na baklažánové roládky plnené mletým mäsom. Takmer som si nad obrázkami oslintala celú klávesnicu. Tie moje, opäť, nevypadajú až tak vábne, ale nenechajte sa odradiť, to jedlo za to stojí! Okrem toho, mäsová zmes je veľmi chutná i sama o sebe, vhodná napríklad aj ako náplň do tortilly, či k cestovinám.

Na dve porcie bude treba:
  • 1 baklažán
  • olivový olej
  • soľ a mleté čierne korenie podľa chuti
  • 1-2 ČL sušeného oregana (čerstvé by bolo ideálne)
  • 250 g mletého hovädzieho mäsa
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 1 plechovku lúpaných paradajok v celku
  • 200-250 ml (mandľového) mlieka
  • veľkú hrsť čerstvých bazalkových listov
  • štipku paprikových vločiek
  • 65 g (domáceho!) údeného syra (môžeme nahradiť parmezánom, ale úprimne, kam sa ten hrabe na poctivý domáci syr! Ďakujem teta Evka!)
Baklažán po dĺžke nakrájame na tenšie plátky a ochutíme soľou a korením. Na oleji v panvici z oboch strán osmažíme do zlatista. Baklažán potom vyberieme na kuchynskú servítku aby vsiakol prebytočný tuk a necháme ho odležať. 

Neprekrajovať!

Medzitým pripravíme plnku: na oleji sprudka opražíme mleté hovädzie a pridáme nastrúhaný cesnak. Dobre premiešame a opekáme do hneda, aspoň 5 minút. Potom pridáme konzervu lúpaných paradajok (tie v celku prekrojíme na menšie kusy) a varíme takých 5 minút. Následne vlejeme mlieko, ochutíme soľou, korením a oreganom. Zmiernime plameň a necháme mäsovú zmes zhustnúť, takých 15 - 20 minút. Na záver odstavíme zo šporáka a vmiešame nadrobno nasekanú bazalku (či iné čerstvé bylinky, ak máme), paprikové vločky a polovicu syra nastrúhaného najemno. Všetko dobre premiešame, aby sa syr rozpustil.


Domáci údený syr, bazalka, paprikové vločky, baklažán.

Lyžičkou umiestnime kôpku mäsa na plát baklažánu a zvinieme do rolky (ja som urobila chybu a plátky som ešte rozkrojila napoly, aby boli užšie, ale vy to nerobte, budete môcť baklažán zvinúť skôr do kornútika ako do rolády, vypadá to krajšie a napokon, tak to bolo i v pôvodnom recepte, ktorým som sa inšpirovala). Možno nespotrebujeme všetku náplň (ako v mojom prípade, ale to záleží od toho, koľko baklažánu použijete, ja som dávala iba 1/2, pretože by sa mi aj tak nezmestil do pekáča. Rozpis však počíta s celým, takže by to malo presne vydať..). Rolky potom zvislo vložíme do pekáča vymazaného olejom a posypeme druhou polovicou syra. Pečieme vo vyhriatej rúre pri 200° asi 15 minút, kým sa syr nerozpustí.



Rozhodne potrebujem väčšiu zapekaciu misku. U nás v kuchyni žiadna veľkostne vyhovujúca nie je a keď tak nad tým premýšľam, asi by to bola investícia, do ktorej sa oplatí ísť. Nuž, musím v práci poriadne makať..




Ako som sa už zmienila, časť mäsovej zmesi mi ostala, čomu som napokon bola vďačná, pretože po nočnej sa mi nechcelo variť. Iba som zaliala sklené rezance vriacou vodou, vyklopila na ne hovädzie a mňam, obed na svete!



Vrelo odporúčam, vyskúšajte!
Och a ak nepatríte medzi mäsožravú časť obyvateľstva, skúste ďalšie roládky, ktoré som pripravovala nedávno: cuketové s ricottou.

2 komentáre: