Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Grécke grilované kuracie prsia s pečeným patizónom a jogurtovo-horčicovým dresingom

sobota 12. septembra 2015

Grécke grilované kuracie prsia s pečeným patizónom a jogurtovo-horčicovým dresingom

Niekedy mám chuť vyhrať sa v kuchyni a tráviť v nej pol dňa, inokedy som netrpezlivá a najradšej by som všetko len tak nahádzala do taniera a zjedla mamu, oca i s traktorom. Dnes to bolo tak pol na pol. Chcela som byť kreatívna, no na druhej strane, po nočnej mám vždy hlad ako vlk a nevedela som sa dočkať momentu, kedy konečne bude môj tanier plný. Pri príprave mi tiekli sliny ako Pavlovovmu psovi a niet sa čo čudovať, keď vám poviem, čo všetko obsahuje tento pomerne jednoduchý recept. Jasné, dalo by sa s ním piplať ešte o trošku viac, pravdepodobne by som tak urobila v prípade, keby som nestolovala sama a chcela niekoho ohúriť, no i táto verzia je výborná a ak nevyskúšate, budete horko ľutovať. Vážne, berte zásteru, ideme na vec!

Marináda:
  • 2 kuracie prsia
  • 1 PL jablčného octu
  • 1 PL olivového oleja
  • 1 PL balzamikového octu
  • 1 ČL údenej papriky
  • 1 ČL sušeného oregana
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 1 ČL bylinkovej soli 
  • 1/2 ČL mletého čierneho korenia
Dresing
  • 1 kelímok (150 g) bieleho jogurtu
  • 1 strúčik cesnaku
  • 2 ČL jablčného octu
  • 2 ČL sójovej omáčky
  • 1 ČL dijonskej horčice
  • bylinkovú soľ a mleté čierne korenie podľa chuti
Navyše:
  • 1 malý patizón
  • olivový olej
  • bylinkovú soľ
  • hrsť zelených olív
  • hrsť čerstvých bazalkových listov
Najprv začneme prípravou marinády: ocot, olej, balzamiko, papriku, oregano, soľ, korenie a nastúhaný cesnak zmiešame v miske. Pridáme do nej kuracie prsia a necháme odstáť, minimálne dve hodiny, ideálne však cez noc. 

Keď nadíde čas varenia, pokračujeme patizónom: umyjeme ho, odstránime jadierka a nakrájame na podkovy. Ochutíme soľou a uložíme na papier na pečenie vytretý olejom. Pečieme vo vyhriatej rúre 15 minút, kým nie je mäkký, nezabudneme raz obrátiť. 

Na dresing zmiešame: jogurt s nastrúhaným cesnakom, octom, sójovou omáčkou, horčicou, soľou a korením. 

Kuracie prsia vyberieme z marinády a na rozpálenej grilovacej panvici ich sprudka z oboch strán opečieme. Trochu zmiernime plameň a grilujeme, kým mäso nie je mäkké a šťavnaté (takže to netreba preháňať, aby nevyschlo). 


Napokon servírujeme: prsia nakrájame na kúsky, obložíme pečeným patizónom, hojne polejeme dresingom a doplníme zelenými olivami a posekanou bazalkou. Skvelé by bolo pridať ešte nejaký listový šalát, prípadne posypať rozdrobeným syrom feta!







Hoci ma zarmucuje, že leto sa pomaly, ale definitívne blíži k svojmu koncu, teší ma aspoň to, že s nastávajúcou jeseňou sa obchody zapĺňajú tekvicami, jablkami a ďalšími plodinami zo záhrad. Neviem sa dočkať, kedy vyskúšam zase ďalšie recepty! Len by to chcelo viac času..

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára