Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (30)

streda 14. októbra 2015

Bleskovky z kuchyne (30)

No páni, ako tak pozerám do histórie príspevkov, posledné bleskovky sme tu mali pred tromi mesiacmi (!!).  Z toho vyplýva len jedno jediné: ohromná hromada fotiek, ktoré sa mi za ten čas nazbierali v zložke. Určite vám nemusím zdôrazňovať, že preto veľká väčšina snímok bude neaktuálna, odpustite mi to. Mala som sa rozhýbať skôr, ale vždy bolo niečo prednejšie, s čím som sa chcela podeliť. Teraz si však pripravte veľký kotol čaju, prípadne kávy, pohodlne sa usaďte a nechajte sa prevalcovať siahodlhým príspevkom. Dúfam, že sa dopracujete až ku koncu.

Hmm, hmm, takže čím začať? Dajme si na rozbeh niekoľko raňajkových misiek.






 A zároveň trochu knižne. 




Občas musím zaradiť do jedálnička aj pečivo. 

Kukuričná kocka, cottage a arašidové maslá: kešu a pekanové s javorovým sirupom.


Opäť arašidové maslá, lučina a kari hummus.

Špaldová kocka, milované arašidové maslá a hummus s príchuťou kari. 

Arašidové maslo s chrumkavými kúskami a vynikajúci hummus v troch príchutiach, o ňom viac >>v tomto<< článku


Nasledujúca séria fotiek je dôkazom toho, že o svojej závislosti na baklažánových minipizzách nekecám a keby som ich nemala raz do týždňa, asi by som od zúfalstva chodila po stenách.

So šampiňónmi a eidamom.

S olivami a eidamom.

Najobľúbenejšia kombinácia, ktorú pripravujem najčastejšie: s hráškom a eidamom.

Tu som vymenila syr: dostal sa ku mne domáci údený od mojej tety.

A tu s plátkovým Leerdammerom. 

 Ak ma sledujete už nejaký ten piatok, určite viete, že preferujem čerstvé, v továrni nespracované potraviny, jedlá si pripravujem sama a vyhýbam sa polotovarom. Niekedy však aj dobrého veľa škodí a telo sa poďakuje za nejakú tú zmenu. Preto sa u mňa v kuchyni objavili aj tieto produkty.

Lindt čokoláda, náplň chutila podobne ako jahodový jogurt, ktorý medzi moje obľúbené nepatrí a aj čo sa čokolády týka, najradšej mám horkú s orieškami. Kvalita ale výborná, čokoláda jemná, na jazyku sa rozplýva jedna báseň. A ten dizajn! Hotové umelecké dielo.
Inak, skúsila som aj >>cookies & cream<<



Orieškové tyčinky zaliate medom: nočná mora všetkých zubárov. Zatiaľ som bola schopná zjesť len tú s príchuťou kešu, ale mám dosť na pol roka. Med bol tvrdý, ťažko sa hrýzol a všetko mi to ostávalo medzi zubami. Ani nehovorím o tom, ako ma tá nálož cukru odrovnala. Lenže to bola krízová situácia, kolegyňa, ktorá ma mala striedať v práci uviazla v zápche a mne už v žalúdku vyhrával symfonický orchester. 


 Obvykle si do práce pripravujem smoothie sama, ale keď sa stane, že sú ochutené mlieka v akcii, alebo zočím nejakú novú príchuť, vhodím ich do košíka. 
V tomto prípade pistáciu s bielou čokoládou, ktorá ma sklamala, ale iba málo, málinko. Pretože pistáciu v mlieku nebolo cítiť až tak výrazne, skôr prevládala tá biela čokoláda. Každopádne, vydarený ťah..


.. preto som ju pri ďalšej akcii zase ukoristila, navyše aj s arašidmi v čokoláde, ktoré sú úplne bombastické. Naozaj čokoládové a arašidové. Normálne neviem, ktorá kombinácia je lepšia, veľkým konkurentom je ešte čokoláda banán, o ktorom som písala >>TU<<


 A úplná novinka, ktorá letela do koša v sekunde, keď som ju uvidela: 
tekvica? Škorica? Čože? Sem s tým! V duchu som si hovorila, že to bude musieť byť strašne divné, ale napíšte na niečo tekvica, dajte tomu rozkošný obal a máte ma omotanú okolo prsta. Rátala som s tým, že toto zrejme nebude patriť medzi mojich top favoritov, už len z titulu, že šlo o latté. A ja kávu nerada. Vôbec v žiadnej forme. Mala som pravdu, nápoj bol taký divný, tekvicou to určite nechutilo, dúfala som, že škorica bude výraznejšia, ale bolo cítiť viac nejaké iné jesenné korenie (možno klinčeky? nevedela som to identifikovať..). Ktovie, čo na to poviete vy, čo ste závislí na káve a tak populárnom pumpkin spice latté zo Starbucks? Dajte mi vedieť!


 Posledné nezdravé maškrtenie v podobe zapekaného čokoládového müsli, ktorého sa neviem zbaviť. S tvarohom a jablkom.



 Misky prekypujúce samými dobrotami: Buddha bowls! Pečený karfiol, domáce zakladané kuriatka, sušené paradajky, vajcia a bazalkové pesto.




Červená šošovica podusená na cibuľke,restovaná mrkva a dve volské oči.



Pamätáte na výborný recept s >>grilovanými batátmi a arašidovou Chimichurri omáčkou<<? Bol tak dobrý, že som si musela dať repete. Omáčku som tentokrát vylepšila ešte o mandľové mlieko, aby bola tekutejšia. 



Vrátime sa opäť k miskám plným jogurtu, ovocia a orechov. Bez toho si neviem predstaviť začiatok dňa. Postupne sa tak dostávame k aktuálnej sezóne, naposledy som mala fázu, kedy som celkom fičala na figách. Samozrejme, nemôže chýbať nejaká tá literatúra. 





Pokus o aranžovanie?












Kaktusové figy som mala prvýkrát v živote. Majú veľa zrniečok, ktoré sú jedlé, podobne ako granátové jablko, sú šťavnaté, chuťou mi pripomínali niečo medzi hruškou a veľmi sladkým kiwi. Avšak vydolovať ich zo šupky, to bol trochu boj. 









No a čo, že som stará koza, rozprávky môžeme čítať v každom veku!








Ostal mi zvyšok lahodného >>tekvicového krému<< s karamelizovanou cibuľou, v škatuli začala môj batát chytať skaza, takže prečo to neskombinovať? Upiekla som ho rozpučený podľa >>tohto<< receptu spolu s mrkvou. A keď už bola zapnutá rúra, šupla som do muffinových košíčkov dve vajcia a upiekla ich zároveň. Dokonalý obed, nič nevyšlo nazmar!




 Tohto úžasného kapra pečeného v alobale nám pripravila mamina, keď som bola tento víkend doma. Čakal ma v mrazničke od rybačky, ktorej sa v lete zúčastnila a bol výborný. Len s bylinkovám maslom a citrónom a ako príloha mrkva, brokolica a ružičkový kel. 




Posledná fotka sa už netýka jedla, teda aspoň nie priamo. Celkom som si obľúbila produkty z DM drogérie, ktoré sú lacné a splnia svoj účel. Ich sprchové gély i krém na ruky nádherne voňajú a to by som nebola ja, keby to neboli ovocné tóny. Samozrejme, sladký je aj balzam na pery. 


Volajte trikrát sláva a päť dní sa radujte, je tu záver!
Dúfam, že ste nezaspali a dorazili až sem. 
Majte sa dobre!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára