Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Dusené paradajkové dijónske bravčové s mrkvovým pyré

nedeľa 25. októbra 2015

Dusené paradajkové dijónske bravčové s mrkvovým pyré

Jesennú zmenu času som vždy považovala za tú lepšiu možnosť. Hodinka k dobru, ktorú máme k dispozícii, sa vždy zíde, či už na dlhšie leňošenie v posteli, pri vykonávaní svojich koníčkov alebo v prítomnosti najbližších. Až kým som sa neocitla na druhe strane barikády. Keď máte totiž nočnú, 60 minút navyše je hotovým utrpením. Tak ako tak, ubehlo to rýchlejšie, ako som sa pôvodne obávala, predsa len, oproti 16 hodinovým smenám je to takmer bleskovka.

Čo sa receptu týka, mala som chuť po strašne dlhej dobe si pripraviť mrkvové pyré. Idea bola jasná, chýbala mi k nemu už iba poriadna porcia mäsa, ideálne v nejakej šťavnatej omáčke, ktorú by bolo možné preliať cez kašu. Výnimočne som nemala vybraný žiadny recept, ktorého by som sa aspoň rámcovo pridŕžala a tak to napokon dopadlo tak, že som hádzala do hrnca, čo mi pod ruku prišlo. A bolo to výborné!
  • 500 g bravčového orecha
  • olivový olej
  • 1 strúčik cesnaku
  • 1 ČL grilovacieho korenia
  • 1/4 ČL mletého čierneho korenia
  • 1 ČL mletej sladkej papriky
  • 1/2 ČL čili omáčky
  • 2 ČL dijónskej horčice
  • pohár zaváraných domácich lúpaných paradajok (s cesnakom a bazalkou)
  • 4 veľké mrkvy
  • trochu bylinkovej soli
  • trochu masa
Mäso umyjeme a zbavíme blán, Pokrájame ho na kocky s veľkosťou sústa a prudko opražíme zo všetkých strán na rozpálenom oleji. Pridáme nasekaný cesnak a ochutíme grilovacím korením, paprikou, čiernym korením, čili omáčkou a horčicou. Dobre premiešame, aby sa všetky kúsky mäsa obalili v zmesi a podlejeme lúpanými paradajkami. Plameň zmiernime a dusíme, kým bravčové nie je mäkké. Priebežne môžeme podľa potreby podliať trochou vody.


Zároveň dáme do vody variť očistenú a nakrájanú mrkvu. Keď je mäkká, scedíme ju, ale vodu si ponecháme. Pridáme hrubý plátok masla a ponorným mixérom ju rozmixujeme na hladké pyré. Ak je kaša príliš hustá, zriedime ju trochou vývaru a znovu premixujeme. Ochutíme bylinkovou soľou a servírujeme spolu s kôpkou duseného mäsa.





Niekedy naozaj dokážem prekvapiť samú seba. Od svojich jedál väčšinou nemám veľké očakávania, najmä v prípadoch ako je tento, kedy sa riadim iba čírym zábleskom improvizácie, pretože dopredu nemám pripravené nič. O to viac ma potom teší, keď to varenie vyjde na jednotku s tromi hviezdičkami a môžem vám spokojne prezentovať recept, ktorý stojí za vyskúšanie. Pretože tento medzi ne rozhodne patrí!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára