Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečené Garam Masala batáty s brokolicovo-syrovou omáčkou

štvrtok 29. októbra 2015

Pečené Garam Masala batáty s brokolicovo-syrovou omáčkou

Dúfam, že si spomínate, ako som v minulom príspevku zmieňovala, že mi ostal ešte nejaký brokolicový krém. Na samostatný obed by toho bolo málo, preto som hútala, ako ho využiť pri príprave ďalšieho. Mozgové závity som nemusela trápiť príliš dlho. Vzhľadom k tomu, že krém bol naozaj hustý, pokojne sa hodil i ako omáčka. A k čomu? Nuž, možností je niekoľko, ale ja som sa rozhodla zelenú doplniť o typicky jesennú oranžovú farbu. Čuduj sa svete, nie, tento raz neobsadila hlavnú úlohu tekvica, ale batát, ktorý som už dosť dávno nemala a preto mi prišiel veľmi vhod. Skvelá kombinácia chutí, sladký zemiak s nádychom Indie a krém zdokonalený pridaním pesta, tu človek určite nemôže šliapnuť vedľa!
  • 1 veľký batát
  • trochu masla
  • šťava z 1/2 citróna
  • bylinková soľ, údená paprika podľa vlastného uváženia
  • garam masala korenie
  • 2-3 strúčiky cesnaku
  • 2 naberačky >>brokolicovo-syrovej omáčky<<
Batát poriadne vydrhneme, aby sme ho nemuseli šúpať. Nakrájame ho na hrubšie kolieska a rozložíme na plech s papierom na pečenie. Pokvapkáme citrónovou šťavou, ochutíme bylinkovou soľou, paprikou, garam masalou a potrieme nastúhaným cesnakom. Na vrch pokladieme pár plátkov masla a dáme do vyhriatej rúry piecť na 15-20 minút, kým povrch nie je zlatistý a chrumkavý. Batáty servírujeme preliate omáčkou, ktorú možno doplniť o tekvicové a slnečnicové semienka.





Lúčim sa s vami s prianím pekného večera a zároveň pekne prosím, aby ste určite vyskúšali oba recepty, či už na brokolicový krém a potom i na pečené batáty. Určite budete spokojní!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára