Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Zapečený filet z lososa s ružičkovým kelom a petržlenovou Chimichurri omáčkou

štvrtok 1. októbra 2015

Zapečený filet z lososa s ružičkovým kelom a petržlenovou Chimichurri omáčkou

To som sa zase raz trochu buchla po vrecku a dopriala si na obed rybu. Fajnového lososa. Zároveň som chcela byť i kreatívna a vymyslieť niečo, čo tu ešte nebolo. Vtedy tradične bádam na internete, prehľadávam recepty uložené v záložkách a tak podobne. Nakoniec moja snaha dopadla tak, že som nebola spokojná s ničím, čo som videla a spojila som snáď štyri recepty do vlastného. Bez mučenia a na rovinu priznávam, že keby som nenechala pekáč v rúre o tri minúty dlhšie, bol by to bombastický pokrm. V každom prípade, dojem to pokazilo iba po estetickej stránke, chuťovo mu nič nechýbalo, preto by som sa s vami rada podelila.

Na dve porcie budeme potrebovať:
  • filet z lososa s kožou
  • 1 PL olivového oleja
  • 1 strúčik cesnaku
  • 2 PL sójovej omáčky
  • 1/3 šálky domáceho kečupu
  • 1/2 šálky mlieka
  • 1/4 ČL mletého čierneho korenia
  • 1 PL jablčného octu
  • šťavu z 1/2 citróna
  • 1/4 ČL zelenej kari pasty
  • 500 g sieťku ružičkového kelu
Petržlenová Chimichurri omáčka:
  • 1 celú viazaničku petržlenovej vňate
  • 2 malé strúčiky cesnaku
  • 1/4 šálky olivového oleja
  • 1/2 šálky vody
  • šťavu z 1/2 citróna
  • bylinkovú soľ podľa chuti
  • 1 PL ľanových semien
Na olivovom oleji prehrejeme nastrúhaný cesnak a do rajnice vlejeme sójovú omáčku, kečup, mlieko, ocot, citrónovú šťavu, pridáme korenie a kari pastu a dobre zamiešame. Tekutinu privedieme k varu a necháme trochu zredukovať. 

Medzitým lososa umyjeme, pokvapkáme citrónovou šťavou, ochutíme korením a na grilovacej panvici rýchlo opečieme, kožou nahor. Filé potom preložíme do olejom vymazaného pekáča a poriadne ho potrieme časťou uvarenej omáčky. Vo výpeku z ryby opečieme ružičkový kel, ktorý sme umyli, zbavili stopiek a škaredých listov a prekrojili na polovice. 

Kel potom pridáme do pekáča a povrch zalejeme zvyškom varenej omáčky. Dáme piecť do vyhriatej rúry na 15 minút (hlavne to sledujte, nie ako ja..).


Pokračujeme prípravou Chimichurri: petržlenovú vňať umyjeme, trochu posekáme a dáme do nádoby, v ktorej ju budeme mixovať. Pridáme cesnak, olivový olej, vodu, citrónovú šťavu, ochutíme soľou a korením. Všetko mixujeme, buď v smoothie makeri, či pomocou tyčového mixéra alebo kuchynského robota, čo máme k dispozícii. Na záver pridáme ľanové semienka, dochutíme, ak sa nám niečoho žiada a ešte raz zmixujeme, viac-menej na hladko. 

Dobojované, môžeme servírovať! Zapečené filé umiestnime na tanier (kde si, opäť, neberte príklad zo mňa, mne sa losos rozpadol..), obložíme ružičkovým kelom a prelejeme petržlenovou omáčkou. Dobrú chuť!





Na svoju obhajobu chcem dodať, že svoj podiel na vzhľade má aj tmavá sójová omáčka, takže to nie je tak obhorené, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Ale aspoň vidíte, že sa nehrám na extra šéfkuchára a nie vždy mi v kuchyni ide karta. Napriek tomu si myslím, že recept ako taký je senzačný, preto ho určite vyskúšajte!
Mimochodom, nie je tá sýto zelená omáčka dokonalá? Krásna farba, ktorá určite pozdvihne náladu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára