Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Hustá krémová gaštanovo-hubová polievka

nedeľa 8. novembra 2015

Hustá krémová gaštanovo-hubová polievka

Tak a je to tu, druhý sľubovaný recept na jedlé gaštany. Polievku z nich som skúšala už pred >>dvomi rokmi<< a bola tak dobrá, že nechápem, prečo som sa nepokúsila o podobný recept už skôr. Vinu hádžem v prvom rade na sezónnosť, predsa len to nie je celoročná záležitosť a zrejme bolo vždy niečo iné, čo aktuálne upútalo moju myseľ a na krém som zabudla. To viete, moja pamäť má diery asi ako ementál. Navzdory tomu, fáza tekutých pokrmov ma stále neprešla a tak nutne muselo dôjsť k blízkemu stretnutiu mixéra s gaštanmi, ktoré som doplnila o sušené dubáky. Poviem vám, neskromne, bol to záblesk číreho génia! Polievke dodali charakteristickú chuť a s gaštanmi sa výborne dopĺňali.

Ešte predtým než prejdeme k receptu, dovolím si odkázať vás na príspevok, kde máte pokope všetky odkazy na tekuté jedlá, ak sa držíte na podobnej vlne ako ja >>KLIK<< A teraz už bez odbočiek:
  • 15 kusov gaštanov
  • trochu masla
  • veľkú hrsť sušených dubákov
  • 1 strúčik cesnaku
  • dubákové korenie, mleté čierne korenie podľa chuti
  • 1 šálka mlieka
  • hŕstka makadamových orechov, na servírovanie
Gaštany ostrým nožnom na plochej strane narežeme do kríža a dáme na 15-20 minút variť. Potom ich vyberieme, na chvíľu zabalíme do utierky a ešte teplé ošúpeme. Sušené dubáky zalejeme vriacou vodou a necháme odležať. V hrnci zohrejeme maslo, pridáme prelisovaný cesnak a vmiešame očistené gaštany. Huby scedíme a rovnako pridáme do hrnca. Vlejeme dnu toľko vody, aby boli gaštany tesne ponorené pod hladinou, ochutíme dubákovým a čiernym korením a varíme, kým nie sú celkom mäkké. Odložíme zo sporáka, vyberieme za varechu hríbov i gaštanov na ozdobu a ponorným mixérom zmixujeme na hladký krém. Do polievky vlejeme mlieko, opäť premixujeme a vrátime na oheň, kde polievku necháme ešte trochu prebublať. Hotovo, krém prelejeme do misky, navrch uložíme kôpku odložených gaštanov a dubákov a pre chrumkavosť doplníme makadamovými (či inými) orechmi.





Nebuďte rovnako nerozumní ako ja a bez váhania sa pustite do prípravy tejto krémovej polievky. Dostatočne zasýti, príjemne zahreje a rozradostí všetky chuťové bunky!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára