Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bravčová Čína v českých podmienkach

pondelok 15. februára 2016

Bravčová Čína v českých podmienkach

Včerajší Valentín som prežila v príjemnej spoločnosti. Ale nie mužskej! Nie je to tak, ako si myslíte. zhodou náhôd to totiž vyšlo tak, že ma prišla navštíviť najlepšia kamarátka z Prahy. Skončilo to, ako inak, nad šálkou skvelého čaju, kde sme prebrali všetko (a všetkých) možné. Pred tým ale bolo treba trochu sa posilniť a preto som uvarila plný kotol zeleniny, ktorú obe zbožňujeme, k tomu nejaké mäso, lebo bielkoviny musia byť a pre drahú aj nejakú tú cestovinu. Všetko len veľmi jemne ochutené, pretože s ohľadom na kamarátkin žalúdok, rozsiahlemu experimentovaniu som musela dať zbohom. Použila som korenie na Čínu a mix dostupnej zeleniny, v nasledovnom zložení:
  • 400 g bravčového stehna
  • plátok masla
  • 1 ČL korenia na Čínu
  • trochu soli a mletého čierneho korenia
  • 2 ČL sójovej omáčky
  • 3 veľké mrkvy
  • 1 červenú repu
  • 1/2 vrecka ružičkového kelu
  • veľkú väčšinu brokolice
  • 1/2 veľkej konzervy hrachu
  • 1/2 konzervy šampiňónov
Stehno umyjeme, zbavíme blán a nakrájame na tenké rezance. Ochutíme ich soľou, korením, sójovou omáčkou a na rozhorúčenom masle v hlbokej panvici sprudka opečieme. Podlejeme trochou vody a dusíme. 

Medzitým pokračujeme zeleninou: mrkvu aj cvikľu ošúpeme a nakrájame na krátke, tenké hranolčeky. Pridáme ich k mäsu. Kel bavíme nepekných listov, odstopkujeme, brokolicu rozoberieme na malé ružičky a takisto pridáme do panvice. Podlejeme ďalšou naberačkou vody, aby bola zelenina ponorená a dusila sa spolu s bravčovinou. Na záver, keď je mäso mäkké dodáme hrášok a šampiňóny a poriadne premiešame, aby sa zmes rovnomerne spojila. Hotovo, podávame napríklad s čínskymi rezancami, špagetami, prípadne aj ryžou (alebo balíme do misiek na horšie časy). 



Pre lepšiu autentickosť k čínskej kuchyni by sa hodilo zvoliť fazuľové lusky, bambusové výhonky, nejaký pór a podobné suroviny, priateľka však všetko vyššie menované (a cesnak, cibuľu, ostré jedlá) nemôže (čo by som asi na ňu nemala prezrádzať, ale hádam mi to odpustí). Je teda len a len vo vašej réžii, čo napokon použijete, ja som to poňala, ako avizujem aj v názve, domáckejším spôsobom.



A až teraz, keď hľadím na tie fotky, mi došlo, že červená repa všetko zafarbila do ružovej farby. Ani som to tak neplánovala, ako valentínsky to do seba všetko zapadlo. Verte mi, nebol to úmysel!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára