Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Hustý krém z pečenej tekvice s kurkumou

štvrtok 11. februára 2016

Hustý krém z pečenej tekvice s kurkumou

Zase som objavila Ameriku! Vy to už možno dávno dobre viete, ale ja som sa k tomu dostala až teraz. Určite som už niekoľkokrát zmieňovala, že mám s tekvicou veľmi vrúcny vzťah. Najradšej ju mám len tak upečenú, ale nepohrdnem ani horúcou polievkou. Tá sa hodí najmä v zimných mesiacoch, kedy ma znenazdania prepadá chuť na super husté krémy. No a jedno s druhým: rozhodla som sa pripraviť polievku z upečenej tekvice. Mňam! Tá lahodná chuť, ktorú len podčiarkuje sladká cibuľka a exotická kurkuma, tú musíte vyskúšať!

Potrebujeme:
  • 1 malú maslovú tekvicu
  • 1 veľkú cibuľu
  • 3 strúčiky cesnaku
  • hrubý plátok masla
  • 1 ČL kurkumy
  • bylinkovú soľ podľa chuti
  • 1 - 1 a pol hrnčeka mlieka
  • hrsť zmesi tekvicových a slnečnicových jadierok, makadamových orechov
Tekvicu umyjeme (šúpať nemusíme), zbavíme semienok, nakrájame na kocky a rozložíme ju na plech s papierom na pečenie. Pridáme nahrubo nakrájanú cibuľu a ošúpané strúčiky cesnaku. Zeleninu poprášime kurkumou a soľou a obložíme maslom. Vo vyhriatej rúre pečieme 20 minút, domäkka. Upečenú zeleninu premiestnime do hrnca (či inej nádoby), vlejeme mlieko (postupne, podľa toho, akú hustotu chceme dosiahnuť) a tyčovým mixérom ju rozmixujeme dohladka. Okoštujeme a ešte môžeme dochutiť kurkumou či soľou. Vo finále doplníme hrsťou semienok a orechov a podávame!




Kurkuma tekvicovému krému dodá nielen zaujímavú chuť, ale aj nádhernú farbu. Rovnako dobre nám môže poslúžiť aj kari, to tiež nie je márna kombinácia a dokonca, ak by sme celý pokrm chceli preniesť ďaleko na východ, skvelou voľbou by bolo použitie kokosového mlieka! No páni, len keď to takto píšem je mi jasné, že to musí byť maškrta! Tak či onak, aj vo vyššie prednesenej verzii je polievka senzačná a dúfam, že sa necháte presvedčiť. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára