Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pomarančové muffiny

sobota 27. februára 2016

Pomarančové muffiny

Odkedy sa zo mňa stal zamestnanec na plný úväzok zisťujem, že by som potrebovala, aby mal deň nie 24 hodín, ale najmenej 30. Cez týždeň nestíham vôbec nič, ale o tom sa zmieňujem v každom príspevku, ktorý sa mi do éteru podarí pretlačiť. Horšie je, že aj víkendy mám akosi nabité. Len obyčajné domáce práce zaberú toľko času a energie, že sa ani nenazdám a už je zase nedeľa večer a ja som sa ani na chvíľu nezastavila. Nuž, zrejme je to signál, že som sa naozaj prehupla do života dospelákov. Ale nie o tom som chcela. Dlhým úvodom sa snažím dostať k podstate veci a totiž, že aj napriek všetkým týmto faktorom a kopcu povinností som si odkrojila trochu času na pečenie. Snažím sa byť dobrou kolegyňou a ako inak sa zalíškať spolupracovníkom, ako cez spokojný žalúdok. Preto som pre nich pripravila tieto jednoduché, zato chutné pomarančové muffiny.

Na 16 muffinov:
  • 1 veľký pomaranč
  • 1 hrnček mlieka
  • 1 veľké vajce
  • 1/2 hrnčeka oleja
  • 1 a 3/4 hrnčeka hladkej múky
  • 3/4 hrnčeka trstinového cukru
  • 1 ČL prášku do pečiva
  • 1 ČL kuchynskej sódy 
  • šťava z 1/2 citróna
Pomaranč olúpeme, pokiaľ sa dá, zbavíme aj bielej šupky a odstránime prípadné jadierka. Nakrájame na malé kocky a zatiaľ odložíme bokom. Vyšľaháme 1 celé vajce s olejom. Vo veľkej mise zmiešame preosiatu múku, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a trstinový cukor. Do tekutej zmesi vsypeme sypkú a pridáme hrnček mlieka s citrónovou šťavou. Premiešame, ale nemusíme tomu venovať dôkladnú pozornosť, pri muffinách nikdy nezaškodí, ak cesto nie je úplne prepracované. Na záver vmiešame kúsky pomaranča.


Košíčky na muffiny vystelieme papierovými a plníme cestom tak do 3/4, pretože pri pečení ešte narastú. Na záver posypeme ešte štipkou tmavého cukru a vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C. Pečieme takých 20 minút, ale kontrolujeme ich pomocou špajdle, aby nezhoreli. Necháme vo formičkách postáť ešte 5 minút a až potom ich vyberieme. 





Neľakajte sa, cesto je tmavšie vďaka trstinovému cukru, ktorý mu dodá neobyčajnú chuť, je však menej sladký ako biely, takže ak ste zvyknutí na hubolepiče, zrejme sa vám bude žiadať prisypať ho tam trochu viac. Nedbám, to je na vás, hlavne to neprežeňte, aby v muffinoch ostal kyslý a osviežujúci element pomaranča.




No povedzte, kto by som mnou nechcel pracovať? ☺ Ak sa aj vy chcete niekomu zalíškať, neváhajte mu pchať medové fúzy, nuž, v tomto prípade, pomarančové muffiny popod fúzy a hneď máte postarané o niekoľko plusových bodov. Alebo viete čo? Kašlite na ostatných a nechajte si celý plech pre seba! I tak dobre!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára