Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Dusené bylinkové bravčové s petržlenovo-pažítkovým dipom

utorok 15. marca 2016

Dusené bylinkové bravčové s petržlenovo-pažítkovým dipom

Tento príspevok som vám chcela pripraviť už včera, ale zomlelo sa to trochu inak. Nečakane v popoludňajších hodinách v práci nastal logistický problém týkajúci sa jednej zmluvy a ja som musela na druhý deň, teda dnes, odcestovať do Prahy. No páni! Tomu teda poviem pracovné benefity. V Stovežatej som bola dosiaľ bola iba raz, preto ma to celkom potešilo. Nestihla som síce takmer nič, iba som prebehla po Václaváku, Staromestskom, párkrát vyblýskla Orloj a pani Smrtku a pustila sa do svojho krabičkového obeda v priestoroch Palladia, kam som sa uchýlila pred nie úplne ideálnym počasím. Ale aspoň nepršalo. Nuž a to, čo sa nachádzalo v mojej miske, to uvidíte teraz. Dusené bravčové kúsky. Tie nie sú zase až také výnimočné, dôležitá bola druhá časť chodu, ktorú som stihla spracovať už v pondelok, v prvej várke obeda. Nech sa páči, dokonale zelený petržlenovo-pažítkový dip!

Dusené mäso:
  • 200 g bravčového stehna
  • trochu olivového oleja
  • 1 cibuľu
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 1 ČL údenej papriky
  • 1/2 ČL mletého čierneho korenia
  • 1 PL worchestrovej omáčky
  • 1 ČL sušeného tymiánu
  • 1 ČL sušeného rozmarínu
  • trochu bylinkovej soli
  • 2 veľké mrkvy
Dip:
  • veľkú hrsť čerstvej petržlenovej vňate
  • veľkú hrsť čerstvej pažítky
  • 1 strúčik cesnaku
  • 1 PL olivového oleja
  • 1 PL jablčného octu
  • 1/2 šálky vody
  • bylinkovú soľ podľa potreby
  • 2 hrste slnečnicových semienok
Cibuľu nakrájame nasekáme a na oleji orestujeme do sklovita. Mäso zbavíme šliach, nakrájame na kúsky s veľkosťou sústa v miske ochutíme cesnakom, paprikou, korením, tymiánom, rozmarínom, worchestrom a soľou. Dobre premiešame a pridáme do hrnca. Sprudka ho opečieme a podlejeme trochou vody. Na miernejšom plameni dusíme, kým nie je takmer mäkké. Následne nakrájame mrkvu na šikmé kolieska a pridáme k bravčovine. Dolejeme vodu a dusíme, kým mrkva nie je ešte chrumkavá, ale mäso jemné, poddajné.



Postupujeme prípravou dipu: vňať a pažítku nahrubo nasekáme a pridáme do mixéra či smoothie makera. Prihodíme cesnak, olej, ocot, soľ a slnečnicové semienka. Dolejeme vodou, ale spočiatku opatrne, aby dip nebol príliš riedky. Všetko dobre zmixujeme na hladkú tekutinu. Dokonané, podávame! Alebo balíme. Klasika. 




Čo vy? Kam vás podobne nečakane zavial osud? Niekam ďalej, ako pár hodín vlakom? Napíšte mi!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára