Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Cuketové špagety so syrom a avokádovo-hráškovou salsou

utorok 28. júna 2016

Cuketové špagety so syrom a avokádovo-hráškovou salsou

Keď máte chuť na niečo prosté, jednoduché a obyčajné. Napríklad špagety so syrom a kečupom. Ale zároveň by ste si dali aj to dokonale mäkké avokádo. Och a čerstvý domáci hrášok zo starkinej záhrady. Ježíííš toľko možností, toľko pokušení.. a tak malý žalúdok! Niekedy závidím Alfovi, že ich mal sedem. Na druhej strane, už teraz je jednoduchšie ma šatiť, ako živiť a tak nechajme veci ako sú. No ale podstatou je, že napokon som si to dopriala všetko, až z toho vyšiel celkom zaujímavý pokrm. Možno niekomu by sa zdal príliš prekombinovaný, uznávam, ale aby to nebol len jeden obrovský mišmaš, naporcovala som časť zložiek oddelene. A vám ho teraz prinášam tiež, aby ste sa inšpirovali (alebo ticho závideli..):
  • 1 cuketu
  • 1/2 cibule
  • trochu kokosového oleja
  • 1-2 PL domáceho kečupu
  • strúhaný syr podľa veľkosti hladu (domáci údený syr od tety, mňam!!)
  • 1 zrelé avokádo
  • 2 hrste čerstvého hrášku
  • paradajky, podľa veľkosti a obľúbenosti
  • trochu citrónovej šťavy
  • obľúbené bylinkové korenie
Cibuľu pokrájame nadrobno, na oleji ju osmažíme do zlatista a pridáme cuketové špagety nastrúhané na hrubom strúhadle. Poriadne premiešame, chvíľu opekáme a potom pridáme kečup a koreniny. Dusíme, kým cuketa nie je hotová, ale nie prevarená, tak na skus.

Avokádo a paradajky pokrájame na menšie kusy, v miske premiešame s citrónovou šťavou a bylinkovou zmesou a doplníme hráškom. Špagety možno zmiešať priamo so salsou, ale ja odporúčam konzumovať ju ako prílohu, pretože cuketu ešte teplú (alebo prihrievanú, keď už nie je iná možnosť) štedro posypeme strúhaným syrom. 






Vidíte ako sa snažím dávať cukete nové a nové príležitosti ma ohúriť? Na mňa má príliš mdlú chuť (baklažánu sa nikdy nevyrovná, nemá šancu), ale postupne jej prichádzam na koreň. Zistila som, že ak človek správne zvolí pochutiny či iné prísady, ktoré ju vyzdvihnú, napokon môže predviesť na tanieri takmer zázraky. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára