Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kokosovo - syrové Popovers (čosi ako muffiny)

sobota 25. júna 2016

Kokosovo - syrové Popovers (čosi ako muffiny)

Recept, ktorý som si dnes pre vás pripravila som v skutočnosti realizovala presne minulú sobotu. Áno, lenivosť je škaredá vlastnosť, navyše keď vezmeme do úvahy, že v práci každý deň 10 hodín sedím za monitorom, je len pochopiteľné, ak sa mi už doma kvasiť pri klávesnici nechce. Takže som v časovom sklze. A počasie mu len hrá do karát, pretože povedzme si na rovinu, prechádzka alebo čítanie knihy v parku znie rozhodne lákavejšie. Ale cez všetky tieto proti, prinútila som sa opäť k spísaniu pár riadkov. V prvom rade, dlžím vám vysvetlenie názvu: Popover môžeme rozdeliť do dvoch častí - pop + over, je samozrejme, z angličtiny. Pop predstavuje niečo "vystreľujúce, praskajúce, vybuchujúce", asi ako u slova popcorn. To over je doslovne "cez", takže niečo čo presahuje cez, vylieza cez okraj. Také aktívnejšie muffiny ☺ Tí, ktorí vedia anglicky nad týmto výkladom prevracajú očami a ťukajú si po čele, ale neviem ako lepšie by som to popísala. Najlepšie by bolo vám to ukázať: 



Nebojte, k fotkám z mojej produkcie sa dostaneme tiež, ale vopred upozorňujem, že moje košíčky nie sú učebnicovou ukážkou, "nevystrelili" až do takých rozmerov, ako som pôvodne očakávala. Kokosová múka je pre mňa ešte stále tak trochu neprebádanou ingredienciou a postupne s ňou experimentujem. Ale! Čo sa chuti a konzistencie týka, to bol zase zásah do čierneho. Fakt delikatesa a naozaj vás prosím, vyskúšajte ich!
  • 1 vajce
  • 1/3 hrnčeka olivového oleja
  • 2/3 hrnčeka mlieka
  • 1 a 1/2 hrnčeka kokosovej múčky
  • 60-70 g strúhaného syra
  • 3-4 sušené paradajky
  • trochu talianskeho korenia
  • pár čerstvých listov bazalky
Vajce, olej, mlieko a kokosovú múčku umiestnime do misy a mixérom zmixujeme na hladkú hmotu. Pridáme strúhaný syr, nakrájané sušené paradajky a bazalku a trochu talianskeho korenia, dobre prepracujeme varechou a cesto vlejeme do foriem na muffiny. Pečieme vo vyhriatej rúre, kým povrch popoverov nie je zlatistý a značne vystúpi nad okraj. Fantastické sú ešte teplé, ale nič nám nebráni tomu vziať si ich kamkoľvek so sebou, napríklad na piknik do prírody. Alebo k bazénu na zahnanie akútneho hladu.








Z uvedeného množstva vyjde 6 košíčkov a budete sa čudovať, ale viac ako bohate to stačí na jeden plnohodnotný obed (dokonca som mala čo robiť ich dojesť všetky.. ale boli tak dobré, že som neodolala..), takže jeden - dva ako olovrant je akurát. Úplne najlepšia na nich bola však tá chrumkavá kôrka navrchu, takže, áno, nechala som ich v rúre schválne o tri minútky dlhšie. Preto si myslím, že by ste im mali dopriať dostatok času, na druhej strane, každému podľa jeho ľubovôle, preto si dĺžku pečenia upravte po svojom.

2 komentáre:

  1. Jarka, už trošku dlhšie som nenavštívila tvoj blog a rovno si tento recept ukladám :) Je to uplne super na cesty so sebou ako rýchla ´záchrana´. Budem musieť niektoré suroviny ponahrádzať, lebo živočíšne produkty som na 95% vylúčila zo stravy, ale už sa teším ako si to urobím :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budem sa tešiť, ak vyskúšaš, myslím si, že ku všetkému sa dajú nájsť adekvátne náhrady neživočíšneho pôvodu: mlieko rastlinné, namiesto vajca "gél" z chia alebo ľanových semienok, syr sa dá vynechať, alebo skúsiť lahôdkové droždie, ak ho môžeš. Síce to už potom bude celkom iný recept, ale ak sa podarí, daj mi vedieť!
      Tak držím palce.

      Odstrániť