Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kuracie prsia s bielou fazuľou dusenou v mlieku

nedeľa 26. júna 2016

Kuracie prsia s bielou fazuľou dusenou v mlieku

Tieto výkyvy počasia nevplývajú dobre na môj organizmus a aktuálna hladina energie sa pohybuje kdesi v mínusových hodnotách aj napriek tomu, že som po celkom výdatnom obede. Namiesto šlofíka som sa však rozhodla pridať ďalší príspevok, budem teda aspoň trochu užitočná, neprespím predsa polku dňa v posteli. Aj tento recept je ešte spred minulého týždňa a keďže to bola opäť jedna z improvizujúcich situácií, nedržala som sa ani rámcovo nijakého predpisu, preto musím zaloviť hlboko v pamäti, aby som si pospomínala, čo toto jedlo vlastne obsahuje.
  • 2 kuracie prsia
  • trochu kokosového oleja
  • hrnček bielej fazule, v suchom stave
  • 2 malé mrkvy
  • 2 hrnčeky mlieka + 1 hrnček vody
  • trochu údenej papriky
  • 1 PL worchestrovej omáčky
  • mleté čierne korenie
  • zmes talianskeho korenia
Fazuľu na noc namočíme do vody a na druhý deň ju zlejeme. Kuracie prsia umyjeme a nakrájame na menšie kusy. Ochutíme ich paprikou, koreninami a worchestrovou omáčkou a vložíme do panvice s rozpáleným kokosovým olejom. Zo všetkých strán sprudka opečieme, plameň zmiernime a malú chvíľku ešte restujeme, aby mäso bolo hotové i zvnútra. Prsia vyberieme a odložíme bokom. Do výpeku pridáme scedenú fazuľu a opečieme. Doplníme na kolieska nakrájanú mrkvu, podlejeme prvým hrnčekom mlieka, ochutíme opäť paprikou, koreniami a worchestrom a dusíme. Keď sa väčšina mlieka zredukuje, dolejeme vodou a stále dusíme. Po odparení pridáme druhý hrnček mlieka a ešte chvíľu varíme až do požadovanej konzistencie. V tomto bode by už fazuľa mala byť mäkká. Na záver pridáme kúsky kuracích pŕs, premiešame, aby aj mäso nasiaklo omáčkou a odstavíme zo sporáka. Rozdelíme do misiek a servírujeme.





Dovoľte mi predstaviť vám nový prírastok do mojej zbierky misiek. Ulakomila som sa na ňu v Kuflande a mám z nej ohromnú radosť. Takú, že teraz do nej pchám úplne všetko, takže si potykajte, budete ju tu mať na dennom poriadku. Jedná sa o 5 dielnu sadu vhodnú ako do mikrovlnky, tak do umývačky a mala by byť BPA free.
Na fotke nižšie: 1 - hlavná spodná nádoba, 2 - menšia miska, ktorú možno vyberať a slúži výborne na oddelenie priestoru, 3 - príbor: vidlička a nôž, 4 - horná plytkejšia násada, 5 - veko, ktoré sa už na fotku nezmestilo, ale je ho vidieť na prvej koláži.


Miske číslo dva som okamžite hneď našla uplatnenie, bude mi slúžiť na jogurt, ktorý si vždy doprajem na olovrant. Odpadne mi takto vláčiť si osobitne ďalšiu nádobu. V práci ju bez problémov vyberiem, vopchám do chladničky a zvyšok bez obáv môžem ohrievať v mikrovlnke. 



Och a len tak na okraj, nie je tá modrá farba nádherná? Ja som sa do nej okamžite zamilovala a aj keď mi bolo jasné, že za tých 119 korún, ktoré ma stála by som mala z IKEY takmer celú 17 dielnu sadu mištičiek (aj tú vlastním, ale má už skoro 7 rokov a podľa toho aj vypadá..), moje srdce urputne kričalo a nedovolilo mi ísť k pokladni bez nej. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára