Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Olivovo - syrová frittata so šunkou

utorok 19. júla 2016

Olivovo - syrová frittata so šunkou

Pri upratovaní kuchyne som nedávno objavila roztomilú sklenenú zapekaciu misu a okamžite mi pri nej napadlo ako ju správne využiť: konečne ukuchtiť frittatu poriadne, tak ako sa má - teda piecť v rúre, nie smažiť na panvici. Zhodou okolností, stalo sa, že mám výnimočne dostatok vajec, preto nebolo viac o čom premýšľať a v priebehu pár minút bol na svete ďalší jednoduchý, ale dostatočne bohatý obed do práce.
  • 2 veľké vajcia
  • 1 PL mlieka
  • olej na vytretie formy
  • 75 g domáceho údeného syra (Evka, ďakujem!)
  • 1/2 balenia zelených olív
  • korenie na pizzu
  • 3 plátky moravského údeného mäsa
Vajcia v miske rozšľaháme s mliekom, pridáme strúhaný údený syr, pokrájané olivy a zmes ochutíme korením na pizzu (tu povoľujem obmeny podľa vlastných preferencií). Dobre premiešame, aby sa ingrediencie rovnomerne rozmiestnili a vlejeme do olejom potretej misky na zapekanie. Na vrch uložíme plátky moravského údeného a do vyhriatej rúry dáme piecť pri 180 °C na 10-15 minút, ale sledujeme to, pretože frittata nemá byť úplne prepečená, vnútro by malo byť nadýchané a trošičku tekuté. Podávame s čerstvou zeleninou či šalátom.





Škoda, že som vám v práci nemohla odfotiť tú páperovú štruktúru vnútra, to by sa vám okamžite zbiehali slinky. Takto si ju len budete musieť predstavovať. Alebo ešte lepšie, pripraviť vlastnoručne a presvedčiť sa na vlastné chuťové poháriky. 

2 komentáre:

  1. jeeeeej skvelé :) toto zrobím v nedeľu večer na raňajky či do práce :) teraz nemám kedy, bo som v kuse do soboty v robote a až v nedeľu mám voľno. Fakt ďakujem za typ. Ešte mi poraď rozmery zapekacej misy, môže byť aj silikónová? A toto sú suroviny na jednu porciu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, na jednu porciu. A miska mala rozmery priemer 17 cm (merala som). Aj ja som vkuse v robote, ale večer po práci si proste čas na prípravu na druhý deň nájdem, aj keby fúriky padali.

      Odstrániť