Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Krémové tekvicové muffiny s arašidovým maslom a škoricou (bez múky)

piatok 9. septembra 2016

Krémové tekvicové muffiny s arašidovým maslom a škoricou (bez múky)

Predstavujem vám najkrémovejšie, najlepkavejšie, najoranžovejšie, najdokonalejšie muffiny, ktoré sa mi dosiaľ podarilo vytvoriť. Bezpodmienečne som sa do nich zamilovala a dúfam, že rovnako dobre zapôsobia i na vás. Už pri ich príprave som vedela, že to bude hit. Pre mňa spojenie škorice a sladkej tekvice Hokkaido znamená neoddeliteľný celok a ak ho navyše doplníme lahodným arašidovým maslom (ktoré je samo o sebe jednoducho bomba) je nad slnko jasnejšie, že sa u mňa spúšťajú reflexy Pavlovovho psa a slintám sťa Niagarský vodopád. Jóóój, len písanie týchto riadkov mi spôsobuje muky - najradšej by som sa chopila varešky a upiekla ich znova. A znova a znova, až do spotrebovania všetkých Hokkaido tekvíc v Brne a priľahlom vesmíre. Možno nesadnú každému, sú skutočne mäkučké, lepkavé a "prudko nedopečené". Preto tým, ktorí obľubujú pevnejšiu štruktúru muffín, odporúčam predĺžiť dobu pobytu v rúre. Mimochodom, toto je upgrade receptu na >>banánové cícerové<< muffiny, ktoré ma navnadili na prípravu ich tekvicovej varianty.

7 na prasknutie naplnených košíčkov:
  • 1 tekvicu Hokkaido (niečo medzi malou a strednou veľkosťou - ja viem, exaktnosť nadovšetko)
  • pár plátov masla
  • 3/4 ČL prášku do pečiva
  • 1/4 ČL sódy bikarbóny
  • 1/3 hrnčeka mlieka + 1-2 PL podľa potreby
  • 2 obrovské PL arašidového masla s kúskami arašidov
  • 1-2 ČL škorice
  • hrsť tekvicových jadierok 
Tekvicu zbavíme jadierok, nakrájame na kocky (šúpať netreba) a rozložíme na plech s papierom na pečenie. Obložíme maslom a dáme do vyhriatej rúry piecť na 15-20 minút, kým nezmäkne. Hotovú tekvicu umiestnime do vysokej nádoby, prilejeme mlieko a ponorným mixérom rozmixujeme na hladkú hmotu. Pridáme prášok do pečiva, sódu, arašidové maslo a škoricu a opäť zmixujeme. Ak je cesto príliš husté a nepoddajné, opatrne dodáme mlieko. Na záver do cesta vmiešame tekvicové jadierka a lyžicou ho rozdelíme do silikónových formičiek vymazaných olejom. Pečieme pri 180 °C takých 15 minút - pre skutočne krémovú konzistenciu, 20-25 ak požadujeme pevnejšiu štruktúru.






Ani si neviete predstaviť, ako sa po muffinoch zaprášilo. Padali do mňa ako do čiernej diery, preto sa chcem o tento labužnícky zážitok podeliť a nabádam vás k tomu, aby ste si ich pripravili. Ak máte radi tekvicu a nedesí vás jej prevedenie na sladko, nebudete banovať!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára