Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (35)

sobota 29. októbra 2016

Bleskovky z kuchyne (35)

Dobre, vypadá to tak, že v mesiaci október som bola schopná každý víkend vás zásobovať prehľadom rôznych fotiek z mojich misiek. Budem veriť, že ešte nie ste znechutení a aj tentokrát sa pohodlne usadíte a obetujete dve minútky tomuto článku. Samozrejme, nesmú chýbať vyslovené klasiky (ehm, baklažánové pizze, pečená zelenia, jogurtové misky..), občas sa to tu mihne novým produktom, ktorý mi prišiel pod ruku a sem-tam pribudne nenápadný knižný tip, respektíve okienko toho, na čom som fičala v lete.

Keď som sa tak dívala na tie fotky, prekvapilo ma, že som pomerne často siahala aj po cottagi. Na druhej strane, v lete si to žiada niečo svieže: takže okrem neho avokádo, paradajky, hrášok a baby šampiňóny. 


Nadýchaná omeleta natretá domácim pestom z medvedieho cesnaku a zvinutá do rolády. Veľmi pekné na pohľad!



Tu ešte posledné zásoby večerného chleba s vysokým obsahom bielkovín, opäť cottage a neodmysliteľné orieškové maslá.


Mamina mi poslala zo Slovenska fantastický "šalát" z baklažánu a paradajok. Och, to vám bola paráda, akoby som ho pripravila ja sama. Kaufland sa tentokrát vyšvihol, naozaj bol na nerozoznanie od vlastnoručne vyrobeného, preto som radšej zloženie ani podrobnejšie neštudovala (aby si to náhodou nepokazil). 
A príprava do práce: s kalerábom a mrkvou na namáčanie, jogurt na olovrant.


Vypadá to ako pizza, ale v skutočnosti je to šošovicová placka socca podľa >>tohto<< receptu: s kečupom, hráškom, eidamom a trochou domáceho údeného syra.


Je pravda, že keď bolo v lete horúco, častejšie sa mi pritrafilo mať na obed plnú misku tvarohu s ovocím a posýpkou - tentokrát oriešky (para) doplnila aj sušená papája. 


Áno, tu bola fáza grilovaných paradajok a cottagu. Znovu socca, cícerová. 



Nezabudla som ani na úžasnú arašidovú Chimichurri omáčku, k cesnakovým batátom je ako stvorená! Pre farbu ešte hrášok a môžeme sa pustiť do konzumácie.




Mamina ma proste zásobuje samými "prasačinami", raz mi v balíčku poslala túto paleo raw tyčinku v príchuti lieskový oriešok - kakao. Snažila som sa zvečniť aj zloženie: len datle, lieskovce, kakao a kokosový olej, čiže paráda, na moje pomery však datle urobili svoje a tyčinka bola nadmieru sladká. Keby som ju mala jesť iba tak samotnú, asi by ma to odrovnalo, ako doplnok do obedovej misky s tvarohom a jablkom však ideálna. 



Špagety so syrom a kečupom? Jasné, ale cuketové!




Našla som využitie multizrnných tortíl z Lidlu: momentálne mi slúžia ako základ, na ktorý natrieť kopec orieškového masla a nejakú nátierku podľa aktuálnej mánie. Takže na foto posledná dávka pistáciového krému a hummus s bazalkou a paradajkami (taktiež Lidl). Neviem dostatočne oceniť, ako sa im podarili, navyše v rôznych príchutiach, takže ak ich uvidíte, kupujte do zásoby, lebo sa na ne vrhnem ja a nikomu inému neostanú mwahahahahaaa!


Všetko sa raz musí skončiť, preto to nebude iné ani s dnešným príspevkom a neostáva mi nič iné, iba popriať pekný zvyšok večera a zajtra si dobre rozmyslite, ako využijete tú hodinu naviac, ktorú nám ponúka posun ku klasickému času. Ak môžem poradiť, obetujte ju vareniu, poďakuje vám nielen vlastný žalúdok, ale možno aj iní členovia rodiny či priatelia. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára