Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Gaštanové muffiny

nedeľa 6. novembra 2016

Gaštanové muffiny

Ako som vás včera informovala, dnešné predpoludnie som skutočne celé strávila v kuchyni. Bez zveličenia, doslova som sa v nej zasekla a trochu to prehnala s prípravou na ďalšie dni. Zrejme teraz celý týždeň nebudem musieť nič variť, je toho viac než bohato do zásoby. Ešte šťastie, že vďaka nízkym nočným i denným teplotám budem môcť všetky naplnené misky nechať na balkóne, pretože do chladničky sa určite nezmestia. Mám pre vás prvú ochutnávku z receptov a začneme hneď vo veľkom štýle, neodolateľnými gaštanovými muffinami, jemnými a nadýchanými, jednoduchými, ale s o to väčším efektom pre chuťové poháriky.

Nebudete veriť, ale použila som 3, slovom TRI ingrediencie! Dlho som premýšľala, či ich ochutiť koreninami, alebo ísť sladkou cestou, napchať ich semienkami, alebo olivami, ovocím alebo čímkoľvek? Nemohla som sa rozhodnúť a na um mi nezišiel žiadny partner, ktorý by sa mi s gaštanmi primárne spájal (ako jablko-škorica, fazuľa-vajce, špagety-kečup, tekvicový krém-jej jadierka, hríbová polievka-ocot, americká kombinácia arašidové maslo-džem, ryby-citrón a podobne..). Tak som ich nechala bez akejkoľvek tajnej prísady a nestačila sa čudovať, aké výborné boli! Vidíte, netreba siahodlhý zoznam surovín, ide to aj jednoducho a bezbolestne (ak si nezarežete do prsta #true story). Jediná chúlostivejšia časť prípravy preto spočíva vo výrobe vlastného pyré, pretože gaštany sa ťažko šúpu, ale určite to zvládneme! Nemusíme používať polotovar, keď si môžeme pripraviť vlastné, bez akýchkoľvek čudných pridaných látok.

Na 6 muffinových košíčkov:
  • 10 veľkých gaštanov
  • 1/2 hrnčeka mlieka
  • 2 bielka 
Gaštany na šupke narežeme, umiestnime do kastrólu s vodou a varíme 30 minút. Ešte teplé ich očistíme od vrchnej i spodnej šupky (u studených to ide ťažšie, takže odporúčam nenechať ich príliš vychladnúť) a vložíme do vysokej nádoby. Prilejeme mlieko a tyčovým mixérom rozmixujeme na hladké pyré. Bielka oddelíme od žĺtkov a v miske z nich vyšľaháme sneh. Sneh opatrne zapracujeme do pyré, opatrne a zľahka, aby nestratilo vzdušnosť. Cesto rozdelíme do silikónových formičiek a vložíme do rúry vyhriatej na 200 °C na 20-25 minút, kým povrch nie je hnedý a jemne chrumkavý. Vyklopíme a ešte teplé podávame!





Všímate tú štruktúru? Vnútri sú hebké a mäkučké, nadýchané ako obláčik, dokonale sa rozplývajú na jazyku a tenká chrumkavá kôrka na povrchu muffiny udrží v kompaktnom tvare. Nikomu nebránim do cesta primiešať napríklad aj tie semienka, ak sa žiadajú, myslím si, že by neboli na prekážku. Ja som sa len nevedela rozhodnúť, čo by mi k tomu pasovalo najviac. Máte preto nejaké tipy? Napíšte! A určite si ich urobte!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára