Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kari Malabar z mletého mäsa

pondelok 21. novembra 2016

Kari Malabar z mletého mäsa

Pripravovala som už niekoľko rôznych druhov kari, avšak nikdy predtým mi nenapadlo použiť v ňom mleté mäso. Ani toto by neuzrelo svetlo sveta, nebyť náhody. Natrafila som na celkom zaujímavý recept, ale preletela som si ingrediencie iba zbežne, aby som sa presvedčila, či je v ňom aspoň niečo z mne dostupných ingrediencií. Nečítala som však pozorne a tak som akosi z položky ground coriander (mletý koriander) vyrobila ground pork (mleté bravčové) a poznačila si do tretieho klku môjho mozgu, že pri najbližšej príležitosti sa do toho pustím. Na moje prekvapenie, keď som potom spätne vyhľadala odkaz na recept, s údivom som si prečítala nadpis: vegánske kari a nemohla pochopiť, kde sa to mäso vzalo. Na druhej strane, myšlienky som sa nevzdala a nakoniec je z toho netradičné pikantné kari, ktoré si zaslúži vašu pozornosť. A pikantné je veru dosť, ja som nepoučiteľná a nikdy neodhadnem správne množstvo ostrých surovín. Chlapom to určite bude podľa gusta, ale vy si chuť prispôsobte hlavne podľa seba. Inak mu nemôžem absolútne nič vytknúť.
  • 250 g mletého bravčového 
  • 1 cibuľu
  • 3 strúčiky cesnaku
  • trochu masla
  • 1 pohár domácich lúpaných paradajok
  • 2 kopcovité ČL dijónskej horčice
  • 1 - 2 ČL červenej kari pasty (menej či viac, podľa preferencií)
  • 1 ČL kurkumy
  • 1/2 ČL sladkej čili omáčky (možno vynechať alebo i nie, ak chcete kari pikantné)
  • 1 ČL mletého koriandra
  • 1 PL sójovej omáčky
  • 1 1/2 - 2 hrnčeky mlieka (podľa potreby), môže byť aj kokosové
  • za hrsť brokolice
  • 2 hrste mrazeného hrášku
  • 1 veľkú mrkvu
Cibuľu nakrájame na drobno, speníme na masle a ihneď pridávame kurkumu, čili, koriander a sójovú omáčku. Dobre premiešame, nech sa zmes rozvonia a pridáme nastrúhaný cesnak. Asi 20 sekúnd restujeme a pridáme mleté mäso. Vareškou ho poriadne rozdrobíme a opečieme, kým nechytí farbu. Doplníme dnu horčicu, červenú kari pastu a podlejeme lúpanými paradajkami s trochou vody navyše. Premiešame a na miernom plameni necháme pobublávať. 


Medzitým očistíme a nakrájame zeleninu: mrkvu na kolieska, brokolicu na ružičky. V priebehu varenia postupne s časom do woku pridáme najprv mrkvu, povaríme, priložíme brokolicu a zajeme miekom tak, aby bolo všetko ponorené v tekutine. Varíme, kým omáčka mierne nezhustne, konzistenciu regulujeme pridávaním mlieka a zelenina je tak akurát na skus (neprevariť!). Na záver vmiešame mrazený hrášok a odstavíme zo sporáka. Prelejeme do misiek a podávame!






Nebojte sa vyhrať sa s prísadami a ladiť ich podľa vlastného gusta, je nad slnko jasnejšie, že niekto môže mať rád extra korenisté jedlá, niekto mdlé chute, na varení je krásne práve to, že nech sa akokoľvek budete snažiť, nikdy nedosiahnete navlas rovnaký výsledok pri ďalšom tvorení. Preto koštujte, pridávajte, uberajte, nechajte sa viesť intuíciou a neberte to príliš vážne!
Hlavne, dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára