Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Oblačné toasty so Schwarzwaldskou šunkou

nedeľa 15. januára 2017

Oblačné toasty so Schwarzwaldskou šunkou

Nebojte sa, milí moji, ešte som nezamrzla, ešte ma neodniesli na márach. Ale ďaleko k tomu nebolo, čo si budeme klamať. Celý uplynulý týždeň sa niesol v znamení nestíhania, jedna pracovná porada striedala druhú, bolo potreba tamto a ono, nikto sa poriadne nezastavil. Moje stravovanie vypadalo asi tak, že som si prezieravo pripravila náročnejšie časti obedov dopredu a postupne k nim iba doplnila nevyhnutné. Napríklad taká šošovicová >>socca<< bola skoro ako spásou z nebies. Nič jednoduchšie ako pribaliť si k nej pomazánku (hummus), dokrájať čerstvú zeleninu a šupnúť do kabelky sa nedalo vymyslieť.

Šošovicová socca





Z podobného súdka bude i dnešný recept, ktorý som vám tak trochu sľubovala už pár príspevkov dozadu. Rozplývala som sa nad obláčikovými žemľami, o tom, aké sú jemnučké, hebké, lahodné a vlastne miliónkrát lepšie ako obyčajné pečivo. Nebudem sa dnes opakovať (to by ste ani nechceli čítať), len som sa zastrájala, že sa k nim v krátkom časovom intervale vrátim opäť. Prišiel ten okamih a vykúzlila som z nich toasty, ako pohodlnú, skladnú a lahodnú formu cestovného občerstvenia. Recept je úplne rovnaký, ako z minula, preto sa naň odkážem, akurát som zvýšila množstvo: použila 3 vajcia a 200 g kelímok cottage syra a pred tým, než išli do rúry, posypala som ich sezamom.

Toasty plnené Schwarzwaldskou šunkou a Cheddarom:
  • 6 žemlí podľa >>TOHTO<< receptu
  • sezam na posypanie
  • 6 plátkov Schwarzwaldskej šunky
  • buď plátkový, alebo nakrájaný syr Cheddar
Na jednotlivé žemle naukladáme plátky šunky a syra, spojíme dokopy a vložíme do horúceho toastovača. Pár minút necháme zapekať a vytiahneme. Všetko. 








Neskromne sa nad nimi musím usmievať, ten sezam im dodal dokonalý vzhľad, takmer ako z obchodu. Ale lepšie! Štruktúra hodvábneho obláčika, delikatesná Schwarzwaldská šunka, výrazný Cheddar, to všetko ich povyšuje na úplnú lahôdku. Vlastne nebeskú. Doslova. 

2 komentáre:

  1. To vyzerá fakt dobre. A síce oneskorene, ale predsa musím verejne pochváliť aj tvoje čokoládové lekvárové keksíky, ktoré som ochutnala - a chcem ich niekdy upiecť. Elza

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za pochvalu, zasýtili v kritickej chvíli.
    Ale teraz som zmätená. Ochutnala moje keksíky? Elza? Preboha, kto si?! 😄

    OdpovedaťOdstrániť