Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Dusené horné a dolné kuracie stehná s mrkvovo-tuřínovým/kvakovým pyré

nedeľa 12. februára 2017

Dusené horné a dolné kuracie stehná s mrkvovo-tuřínovým/kvakovým pyré

Najlepšia kamarátka ma ukecala, že sa nedá neustále fungovať v GO-GO-GO móde, ale občas treba aj vypnúť a hodiť starosti za hlavu. A tak sme takmer na rok presne usporiadali druhé valentínske posedenie pri čaji. Načo by nám boli chlapi, pche! Vystačíme si samy. Takúto vzácnu návštevu si treba patrične hýčkať, preto som premýšľala, čo dobré si dáme na obed. Vzhľadom k tomu, že som mala menej ako hodinu času na prípravu a opakujúce sa žalúdočné problémy mojej drahej, to chcelo niečo rýchle, jednoduché a bez zbytočného experimentovania. Nazrite k nám do taniera, bohužiaľ, ale bez výslednej dokumentácie, pretože som nás nechcela rozptyľovať pri degustácii (a trkotaní) zbytočným cvakaním foťáku.
  • 2 horné časti kuracieho stehna
  • 2 dolné časti kuracieho stehna
  • trochu kokosového oleja
  • 1 ČL údenej papriky
  • 1-2 PL worchestrovej omáčky
  • 1 ČL Raráškovho korenia >>obrázok<<
  • Pyré:
    • 2 veľké mrkvy
    • ¼ buľvy tuřínu/kvaky/bielej repy
    • podľa chuti worchestrovej omáčky a Raráškovho korenia
    • ¼ - ½ hrnčeka mandľového mlieka
    • štipku semienok na posypanie
Stehná umyjeme a pridáme do woku na roztopený kokosový olej. Sprudka opražíme, ochutíme paprikou, korením a worchestrom, pootáčame zo všetkých strán a podlejeme vodou tak, aby mäso bolo ponorené. Priklopíme pokrievkou a za občasného podlievania dusíme 45-60 minút. Mäso sa musí poľahky oddeľovať od kosti. 


Mrkvu a kvaku očistíme, nakrájame na malé kúsky, rozložíme na plech s papierom na pečenie a obložíme kokosovým tukom. Dochutíme korením a worchestrom a vo vyhriatej rúre pečieme 15 minút, kým zelenina nie je mäkká. Hotovú preložíme do vysokej nádoby, zalejeme mliekom a ponorným mixérom zmixujeme na hladké pyré. Jeho konzistenciu regulujeme prilievaním ďalšieho množstva mlieka. 

Udusené stená servírujeme spolu s pyré posypaným semienkami a ako bonus poslúži červená repa, ktorú sme piekli s mrkvou a kvakou. Mňam!


Yaya sa tvárila, že jej chutilo, údajne okrem jej maminy jej ešte nikto nepripravil kura, ktoré by stálo za to, ale toto vraj áno. Tak neviem, nakoľko jej môžem veriť, ťažko povedať, či len nechcela uraziť hostiteľku, v každom prípade, ja som bola s výsledkom spokojná a och, to pyré! Jedna báseň!
Tak skúste a napíšte mi, či ulahodilo vašim maškrtným jazykom. 

2 komentáre:

  1. si mala super pruper valentína ;) ja som ho strávila vo fitku a v práci :) ale nejak to nikdy neprezivam a tak povediac ho mám u prdele hehe :D .... kasicka sa mi paci... zial stehienka mi volako nejdu teraz po chuti ale mozno neskor :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám tiež také obdobia, že si na mäso ani nespomeniem, tlačím do seba kadejakú zeleninu a potom raz: aha! Aj inakšie bielkoviny by sa žiadalo. Tak ak to na teba príde, vyskúšaj. A kašu naozaj odporúčam, všetkými desiatimi.

      Odstrániť