Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kubánske plnené hovädzie

nedeľa 12. marca 2017

Kubánske plnené hovädzie

Ako inak, nedeľa a ja som celé predpoludnie zabila v kuchyni. Hovorím si to minimálne už od nového roka, ale potrebujem do jedálnička zaradiť viac mäsa. Sú to kvalitné bielkoviny, dodajú poriadnu dávku energie, vystačím si s nimi na niekoľko obedov. Ale! Nechce sa mi a to je kameň úrazu. K dispozícii mám v mrazničke momentálne hovädzinu, ktorej trvá, než sa jej uráči nadobudnúť správnu mäkkosť a úroveň prepečenia. A tak to odkladám a odkladám, sem-tam zvolím cestu menšieho zla a pripravím kuracie, väčšinou však sledujem líniu zeleninových pokrmov a rýchlo vyhotovených misiek. Raz to však prísť muselo a tak vám dnes môžem s dávkou hrdosti predstaviť tieto hovädzie kubánske rezne plnené šunkou, syrom a uhorkami. Na recept som narazila už kedysi v januári, avšak chýbala mi (okrem nadšenia, ako som už napísala), kľúčová ingrediencia, bez ktorej by to nebolo úplne ono. Kyslé uhorky! Nechala som si z domu poslať jeden pohár domácich, lebo kupované, e-eee, nie ďakujem! Dokonca sa mi zišli pohromade všetky ostatné suroviny, preto už nič nebránilo môjmu extra výhovorkovému ja pustiť sa do práce.

Marináda:
  • ¼ hrnčeka extra virgine olivového oleja 
  • šťavu a kôru z jedného pomaranča
  • 6 veľkých strúčikov cesnaku
  • pár lístkov bazalky
  • sušené oregano a medovku
  • trochu mletého korenia 4 farieb
Na rezne:
  • 500 g hovädzieho stehna
  • niekoľko sterilizovaných uhoriek
  • 3 veľké plátky šunky (moravského údeného)
  • 3 plátky eidamu (alebo iného podobného syra)
  • dijónsku horčicu
V miske zmiešame olej, pomarančovú šťavu, nastrúhanú kôru, prelisovaný cesnak, bazalku, oregano, medovku a korenie. Do tekutiny ponoríme hovädzie rezne a necháme marinovať minimálne cez noc. 
Na druhý deň rezne vyklepeme na väčšie plátky ak je to nutné a potrieme horčicou. Na to uložíme šunku, na plátky nakrájané uhorky, syr a preložíme na polku. Zabezpečíme špáradlami a preložíme na panvicu, v ktorej rezne z oboch strán trochu opečieme, len aby nadobudli hnedastý nádych. Mäso preložíme do zapekacej misy a strčíme do rúry vyhriatej na 200 °C. Pečieme 35-45 minút, podľa potreby, kým mäso nie je mäkké. 


Marinádu, ktorá nám ostala, nevylievame, pridáme k nej ešte asi 2 ČL horčice a prelejeme do rajnice. Na miernom plameni varíme do zhustnutia, takých 10-15 minút, podľa toho, akú konzistenciu požadujeme. Bude nám slúžiť ako dressing k rezňom. 


Upečenú hovädzinu servírujeme s pripravenou omáčkou a napríklad ľadovým šalátom.








Priznávam, vizuálne toto jedlo rebríčky hitparád asi nevyhrá, ale kašlime na to, hlavne, že chutí ako z rozprávky. A to teda nepreháňam, veď si len zoberte, čo všetko sa v nenápdaných rezňoch skrýva. Tak v prvom rade, kombinácia zapečená šunka-syr, to je klasika, ktorá neurazí naozaj nikoho. Dobrá dijónska horčica pridá jedlu pikantnosť a šťavnatosť. Sterilizované uhorky poskytnú zaujímavý kyslastý prvok, ktorý je ešte viac podčiarknutý pomarančovou marinádou. Tá tieto rezne povyšuje na naozaj netradičnú lahôdku, vhodnú skôr do tropických krajín. Kubánci dobre vedia, čo robia a tak, ak sa aj vy aspoň na chvíľu chcete preniesť niekam do teplejších kútov sveta, upečte si tento pokrm čo najskôr!

5 komentárov:

  1. To "nechce sa mi" dobre poznám. No láska k maso prekoná všetky prekážky :D To ti je lovestory :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Já tú lovestory poznám inak: avokádo, baklažán!! Áno, beriem si vás.

      Odstrániť
  2. Ahojte všetci. Videl som komentáre ľudí, ktorí už dostali pôžičku od spoločnosti Sabine, a potom som sa rozhodol podať žiadosť podľa ich odporúčaní a len pred pár hodinami som potvrdil na svojom osobnom bankovom účte celkovú sumu 50 000 EUR, o ktorú som požiadal. Toto je skutočne skvelá správa a radím každému, kto potrebuje skutočnú pôžičku, aby požiadal prostredníctvom svojho e-mailu: Sabinhelps@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Sehr geehrter Herr / Frau,
    Benötigen Sie einen Kredit? Wir bieten kleine, mittlere und große Kredite mit einer Schnellgarantie von 3% pro Jahr an. interessierte personen sollten mich für weitere informationen und anfragen über (financierlibertycapitals@gmail.com) oder whatsapp +1 (207) -408-7564 region of resident care kontaktieren.
    Dein Feedback ist willkommen!
    Vielen Dank.
    Freundliche Grüße!

    Kayla Abubaker
    Kreditlinien der Chinesischen Mauer

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Chcel by som poďakovať spoločnosti Lapo Micro Finance za poskytnutie pôžičky. Niekoľkokrát som bol oklamaný, keď som sa pokúšal získať pôžičku, kým som nenatrafil na spoločnosť Lapo Micro Finance, ktorá mi poskytla pôžičku v hodnote 23 000 dolárov na starostlivosť o moje choré dieťa. Ak dnes potrebujete skutočného veriteľa, kontaktujte Lapo a nenechajte sa zmiasť. Kontaktný e -mail: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    OdpovedaťOdstrániť