Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (45)

pondelok 22. mája 2017

Bleskovky z kuchyne (45)

Mesiac ubehol ako voda, zomlelo sa toľko vecí, že vlastne už ani neviem čo všetko, mojím krkom a žalúdkom prešlo nespočetné množstvo jedál a foťák opäť prekypuje fotkami, vydarenými či menej, ktoré potrebujú opustiť pamäťovú kartu. Nerobím to zámerne, ale zatiaľ sa mi akosi darí sa spamätať a spomenúť si na túto rubriku v pravidelných mesačných intervaloch. Keďže sa nechcem dostať do situácie asi spred roka a pol, kedy som bola v beznádejnom sklze a v septembri publikovala snímky snáď ešte z januára, je načase prihodiť zase jedno polienko do ohníka a zaplniť to tu fotkami.
Vopred sa ospravedlňujem, pochádzajú ešte z doby predtým, než som bola upozornená, že aj v časovej tiesni sa to dá robiť elegantnejšie, takže skúste prižmúriť oko (alebo obe) a predstavte si najmä ten chuťový pôžitok. Ku koncu to už bude vypadať trochu lepšie. Okrem toho, stále mám ešte v zložke niekoľko nešťastníkov, na ktorých dnes nevyšiel rad. I tak si myslím, že je tu toho viac než dosť a väčší nával nahraných dát by môj prehliadač a Blogger nemusel zniesť.
Dominovať budú, ako obvykle, jogurtové raňajšie misky, v hlavnej úlohe tentokrát čučoriedky, ktoré sú nielen výborné, ale zároveň nádherne fotogenické. S nimi všetko vypadá krajšie. Potom sa tu mihne pár Meze podnosov, pretože som si tento štýl prestierania veľmi obľúbila a malá ukážka toho, na čom som si pochutnávala doma pri poslednej návšteve Slovenska.

Po dlhom čase som sa plesla po vrecku a investovala do pekanových orechov. 


Luxusné banánové smoothie s arašidovým maslom! Neverili by ste, aký nový rozmer to pridá do chuti. 


Tu som po prvýkrát skúsila paštrnákové korenené lupienky a poviem vám, nikdy som to nemala robiť. Sú návykové. Lidl posielam do horúcich pekiel!
Ako bonus k pečenej mrkve s tvarohom - moja klasika. 


Z poslednej marcovej návštevy v Nórsku som si priniesla ich fantastický syr z kravského a ovčieho mlieka, ktorý sa varí tak dlho, až mliečne cukry pomaly karamelizujú a pridávajú mu nádhernú hnedastú farbu. Vytiahla som jednu dávku z mrazničky a pripomenula si tak našu malú služobnú cestu. 



Prvý z Meze podnosov: mozzarella marinovaná so sušenými paradajkami, pečená mrkva, ančovičky (filety), olivy, bazalkové pesto a reďkovka. 


Druhá verzia, ktorú som takto naskladanú v miskách trepala dokonca do roboty: opäť marinovaná mozzarella so sušenými paradajkami, sardelové filety aj olivy, pečená mrkva a bazalkové pesto, naviac však aj hrubozrnná horčica s bielym vínom, pečené šampiňóny a nejaká tá čerstvá zelenina, nech je to rozmanité a plné vitamínov. 


Jednoduché, ale veľmi chutné - pečený batát s vajcom natvrdo a ako dip cícerová pomazánka s príchuťou chrenu. 


A vitajme doma, moje raňajky po dlhom čase na mieste, kde panuje iná kráľovná, totiž moja mamina. 


Z jej dielne: pečená ryba a neopísateľne dobrý dip/pasta zo sardel a olív, ktorú budem musieť určite niekoľkokrát pripraviť aj sama. Mám to v pláne, preto čakajte recept, avšak neviem v akom časovom horizonte. 




Druhá inšpirácia, ktorú som si z domu odniesla je na mrkvový perkelt, ktorý odkukala od kolegýň. Vraj si ho pripravovali v rámci Mačingovej diéty. Diéta ne-diéta, mrkvička bola chutná a tak si nájde miesto aj v mojom jedálničku. 
Okrem toho dusené bravčové plátky a vynikajúce šampiňóny plnené mäkkým syrom. Nahovorila som ju na ne v Kauflande a obom nám veľmi chutili.   


A opäť v Brne, pre zmenu hruška, ktoré si nekupujem často, pretože v porovnaní s jablkami sú podstatne drahšie. Avšak, túto som mala pribalenú z domu, takže vítaná zmena. 


Sľubovala som, že otestujem, ako >>oblačné žemle<< znesú zmrazenie. Výsledok? Viac než dobre! Sú na nerozoznanie od čerstvých, takže sa nebojte, pokojne pripravte niekoľko žemlí do zásoby a pomaly vyťahujte v čase núdze. Mimochodom, sú neodolateľné s arašidovým maslom! Ja ho mám rada nielen v sladkej verzii, ale aj v kombinácii so syrom, za veľmi vydarenú považujem tú s camembertom. Skúste!



Omeleta plnená ochuteným tvarohom s príchuťou baklažán-sušené paradajky. Pochádza opäť z Lidlu, kde ho mali v akcii v rámci gréckeho týždňa. Okrem toho nemohli chýbať reďkovky, veď bola konečne ich sezóna, takže som ich jedla snáď ku všetkému (okrem jogurtu s ovocím na raňajky.. ale ja mám podivné chute, možno raz príde aj na to).
P.S. Oceňte prosím to servírovanie, snažila som sa štvrť hodinu (a nakoniec prekombinovala, ale čo už..). 



Úspešne sme sa prebojovali až na koniec, dúfam, že sa vám dnešný diel páčil, našli ste si v ňom trochu inšpirácie a podelíte sa so mnou, napríklad na čom aktuálne fičíte vy a čo by som bezpodmienečne mala vyskúšať. Pretože viete, rada experimentujem a objavujem nové veci. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára